Vinduesrammerne falder - HJÆLP!

Vores 70ér vinduer er begyndt at binde. Formentlig fordi den nederste ramme er begyndt at falde.

Hvordan reparere jeg dette?

Jeg ved godt, at der kan sættes vinkelbeslag udenpå for at stoppe faldet, men det er ikke den pæneste løsning!

Findes der en pænere/bedre?

På forhånd tak for svaret.

Johnny
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Istedet for at sætte vinklen uden på, altså synlig, kan du vælge en vinkel ligende BMF / Simpson´s vinkel nr. 30005
http://www.bmf.dk/FMPro?-db=bmfgrupper.fp3&-lay=find&-format=produkter.htm&-error=fejl.htm&sopgrpr=dansk01017&-find

og så stemme den ind i "kanten" af rammehjørene, så de bliver skjult.
Det kræver selvfølgelig at der endnu er noget træ at skrue i :wink:

Samtidig skal du være sikker på at glasset er klodset korrekt op, således at rammen er "selvbærende" 8)

Mvh
CZP
som anbefaler Islandske naturprodukter fra:
www.natur-produkter.dk/sb
Nu skriver Johnny at det er rammen der synker og så er jeg ikke siker på at det vil hjælpe at klodse karmen op :wink:

Mvh
CZP
som anbefaler Islandske naturprodukter fra:
www.natur-produkter.dk/sb
Kan godt være jeg har misforstået det.

Han skriver -Den nederste ramme er begyndt at falde.

Skal det så forstås som at den nederste vinduesramme er begyndt at falde ud af selve vinduesglasset?

Er er det hele vinduesrammen der er skæv?
Jeg har været med til at udbedre mange af disse problemer i min læretid.
Det blev gjort ved, at glasset blev pillet ud, bundstykket i rammen taget af, renset, limet på igen med PU-lim, og så fik rammen to stjernesøm i hvert hjørne.
Hvis bundstykket var for dårligt, blev et nyt fremstillet og sat i på samme måde.
Herefter kom turen til glasset, og her ligger humlen til at det ikke sker igen, for vi brugte butylbånd, der klæber på både glas og træ. På den måde bliver glasset båret af hele rammen i stedet for kun at blive båret af bundstykket.

Men alt dette er selvfølgelig noget af en omgang biggrin

Mvh. Carsten.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis