Håndfri Amatur fra Cassøe

Hej
Jeg har et amatur fra Cassøe, hvor hanen åbner via en censor.
Jeg har konstateret at når jeg stiller den på koldvand, så kommer der alligevel lidt varmt vand med.
Man siger hos Cassøe at sådan er den konstrueret og det kan ikke laves anderledes.
Men kan det være rigtig-?
Hvad når jeg børster tænder eller vil drikke et glas vand, er det så sundt at få lidt fra varmtvandsbeholderen-?
Er der nogen der kender til sådan.

:o

Med venlig hilsen

Søren
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kender ikke det omtalte armatur, men generelt må det siges, at det kan være forbundet med sundhedsmæssige risici at drikke fra den varme hane. Tandbørstning mv. går nok, men jeg vil ikke anbefale at bruge den omtalte hane til drikkevand,

mvh Martin
Citat fra martinus

Jeg kender ikke det omtalte armatur, men generelt må det siges, at det kan være forbundet med sundhedsmæssige risici at drikke fra den varme hane. Tandbørstning mv. går nok, men jeg vil ikke anbefale at bruge den omtalte hane til drikkevand,


Hvori består sundheds risici'en når man drikker det varme vand? Det er nøjagtig det samme vand, som det kolde vand! Det har bare været gennem en opvarmning (enten gennemløbsvandvarmer, eller en varmtvandsbeholder).

Jeg ved godt at nogen tror at det varme vand der er i hanerne er det samme som er i radiatorer, men dette er ikke tilfældet! Vandet til at varme huset op kører i et lukket system.

/ Thomas
Citat fra Foden


Hvori består sundheds risici'en når man drikker det varme vand? Det er nøjagtig det samme vand, som det kolde vand! Det har bare været gennem en opvarmning (enten gennemløbsvandvarmer, eller en varmtvandsbeholder).

Jeg ved godt at nogen tror at det varme vand der er i hanerne er det samme som er i radiatorer, men dette er ikke tilfældet! Vandet til at varme huset op kører i et lukket system.

/ Thomas



varmt vand indeholder flere bakterier end koldt vand, specielt trives ligionella bakterien i varmt vand under 60 grader.
(bedst mellem 20 og 40 grader. dårligt i vand på omkring 50 grader, og slet ikke i vand over 60 grader)

et eks.

nogle af mine venner døjede i længere tid med dårlig mave, samtidig med at de havde problemer med det varme vand, det viste sig at et defekt termostat brusebatteri sendte varmt vand i det kolde system.
efter det blev skiftet forsvandt maveproblemerne også!

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Hej
er der slet ingen VVS er her.
sad

Med venlig hilsen

Søren
Hvis en amatur blander det varme vand sammen med det kolde i koldt vand indstillingen, er den vel ikke VA-godkendt. Spørg vandværket.

 

Hej
Hvor finder jeg reglerne eller skrivelsen for VA Godkendelser.

:?

Med venlig hilsen

Søren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis