lunt gulv

Har nogle en god ide´til hvordan man får et lunt gulv uden at etablerer gulv varme? Jeg forestiller mig noget med gulvflamingoplader oven på vores kolde betongulv og derefter et klikgulv. Hjælpl Hvordan griber vi det an??
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Uden gulvvarmen og ikke mindst en ordentlig isolering er du jo underlagt fortidens synder...
Men du vil kunne opnå nogen forbedring ved at lægge et lagt mellem beton og parketgulvet. Der findes forskellige typer der dels dæmper trinstøj, dels udjævner SMÅ ujævnheder i det støbte gulv og naturligvis også virker isolerende. Den isolerende effekt er nok relativt begrænset, men kontakt et par forskellige tømmerhandler og forelæg dem problemet, og hør hvad de kan anbefale. Check så op på nettet med producenten vedr isolerings evnen da det jo er den du proriterer højest.

Inden du går igang må du checke hvilken højde der er under dørene ned til betongulvet. Det er jo afgørende at døren kan åbnes efter gulvet er monteret. Både parket og underlag vil jo fylde noget.

Og hhusk ikke mindst at holde os her på siden orienteret omkring hvad du finder ud af !!

Husk forberedelsen er det vigtigste i ethvert projekt....

MVH Njord
El-gulv varme er dyrt i brug, derfor forespørgselen på noget godt isoleringsmateriale men prøver at kontakte tømmerhandelen og skriver tilbage hvad udfaldet bliver. :wink: :wink:
Hej

Uanset hvilken type isolering du vælger, er det tykkelsen det kommer an på, og kravene til gulvisolering ligger i omegnen af 275 mm, i en moderne bolig.
Citat fra njord

Hej

Uden gulvvarmen og ikke mindst en ordentlig isolering er du jo underlagt fortidens synder...
Men du vil kunne opnå nogen forbedring ved at lægge et lagt mellem beton og parketgulvet. Der findes forskellige typer der dels dæmper trinstøj, dels udjævner SMÅ ujævnheder i det støbte gulv og naturligvis også virker isolerende. Den isolerende effekt er nok relativt begrænset, men kontakt et par forskellige tømmerhandler og forelæg dem problemet, og hør hvad de kan anbefale. Check så op på nettet med producenten vedr isolerings evnen da det jo er den du proriterer højest.

Inden du går igang må du checke hvilken højde der er under dørene ned til betongulvet. Det er jo afgørende at døren kan åbnes efter gulvet er monteret. Både parket og underlag vil jo fylde noget.

Og hhusk ikke mindst at holde os her på siden orienteret omkring hvad du finder ud af !!

Husk forberedelsen er det vigtigste i ethvert projekt....
biggrin Ja så har jeg besluttet mig og det blir´ikke gulvvarme. Istedet isolerer vi med tykke gulvflamingoplader på betongulvet, derefter gulvspånplader og sidst et klikgulv. Så kan det vist ikke blive meget lunere.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis