vandkefir

Hejsa er der nogen der ved hvor jeg kan skaffe, vandkefir?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Jeg har fået noget vandkefir, men jeg synes ikke det smager så godt.
Jeg bruger den opskrift med figne, sukker, citon og vand.

Er der nogle der har en bedre opskrift, der smager godt og helst uden bobler?

Hilsen Tina
Hej jeg søger vandkefir....er der nogle der kan undvære lidt ??? vh Stine

Hej Tina fandt en fra Camille Plum, måske falder den merer i din smag, tænker du kan prøve med friskpresset frugtsaft.

Vand kefir/ Tibicos
19. juli 2009 kl. 20:00 på DR1 6 spsk. vandkefir kultur100-150 gr. rørsukker2 håndfulde tørrede økologiske frugter, f.eks.. figner, rosiner, abrikoser, det er vigtigt at de er usvovlede, og de er økologisk tørret frugt2 liter vandtynd gul skal og skal af 1 citronBland ingredienserne i en madegnet beholder med låg, lad det gære ved stuetemperatur i min 2 dage. Hvis det gøres i en helt lukket beholder, vil der opstå kulsyrebobler i drikken.

Man må ikke bruge sølvskeer eller sølv i nogen anden form sammen med kulturen, da det ødelægger den. Det bliver mere boblende og aromatisk med tiden.

Sigt frugt og kefirkultur fra, og gem kulturen i et glas i køleskabet. Frugten smager ret godt på en boblende syrlig måde. Kulturen holder sig i nogle dage. Køl drikken af og drik inden for nogle dage.

Hvis det gærer for længe med kulturen i er alt sukkeret brugt og det bliver for surt, man kan evt. tilsætte mere sukker.

Man kan også tilsætte friskpresset frugtsaft som æble eller appelsin til kefiren og få et resultat som minder om cider, dvs. gæret æblesaft med en smule alkohol.

Hejsa.

Er der nogle af jer ved hvor man skal købe udstyr til at lave kefir, hvis man vil lave det i lidt større skala?

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis