IHC

Jeg har været rundt på nettet hos forskellige installatører, LK osv. i håbet om at blive lidt klogere på IHC, men ingen steder synes jeg, jeg får viden nok. Der skrives at man kan udskifte stikkende alt efter behag. Har man brug for et antennestik monteres det, strømstik så monteres det og endelig vil man have et computernetværk så montere man bare et sådan stik. Får man senere brug for at bytte ud, ja så er det ingen problem.

Nu er det jeg mener jeg misforstår hvad de skriver, et antennekabel, netkabel og telefonkabel kan jeg måske tænke mig kan skiftes efter behov, men hvordan kan de samme kabler bruges til el?

Er der nogle der har erfaring eller viden, der kan oplyse mig?

Jeg kunne også godt tænke mig at vide hvilke kabler der bruges.

Med venlig hilsen

AH
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej AH.
Jow, der har du godt nok misforstået noget, den med antenne, tele og data er god nok, men de 230v kommer fra en almindeig stikkontakt.
Kablet man bruger til en IHC NET installation, er et specielt kabel fra LK, kaldet S/STP LSFR0H 4x2xAWG23, dertil kommer specielle patch-kabler til brug i fordelingstavlen, når man ønsker at skifte rundt på de forskellige typer udtag.
Det er ikke en opgave man selv lige går i gang med, tro mig, jeg er selv elektriker, og det er noget af en mundfuld at binde an med...
Snak med din elinstallatør om det, noget af det kan du selv lave, mens andet skal der en autoriseret til at lave.
Held og lykke med projektet...
Torben L.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis