Køb af PC. Mangler råd.

Halløj.
Jeg står og skal til at købe min første PC. Aner ikke noget om computere, så måske I har et godt råd?? Jeg vil gerne have en fladskærm, PC, tastatur, mus, DVD-brænder. PCen skal bruges til internetsurf, og video-redigering på DVD. Hvad har jeg brug for, og har I evt et link, et godt sted at købe sådan en tingest? Budgettet siger omkring 6000kr.
Jeg bor i Østjylland, men regner med at købe over nettet.
På forhånd tak smile
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
SHG kan levere det du efterlyser

http://www.shg.dk/

under PC systemer har de færdigsamlede PCer

Hilsen Aksel
Gør dig selv den tjeneste at kigge på Dell! Jeg har stor erfaring med Dell computere og især deres stationære er helt i top.

Prisen er lav, sammenlignet med den kvalitet de leverer, og servicen er uden sammenligning. Der er fri telefonsupport og skulle der ske noget med computeren efter købet, kommer de hjem til dig og reparerer den på stedet uden ekstra beregning (det er med i prisen).

Hvis du er i tvivl om hvad du skal købe, kan du ringe og få rådgivning af Dell inden købet.

Kig f.eks. på deres Dell Dimension 5150. Prøv at nedgradere servicen til at gælde i 1 år i stedet for 3, og vælg en 17" fladskærm. Så bliver prisen 6.700 kr. inkl. levering.


-AllanE

Mvh. AllanE
Som Jakob skriver, så kig på shg, de har fair priser og er alm produkter som de samler. Så er det kun din egen oplæring du skal fumle med, Dell, IBM, Compaq levere en bedre hotline, men også meget dårlige produkter for pengene. Dell har bla bundkort som er lavet specielt på bestilling. dvs de fås med meget mindre udvidelse muligheder end et tilsvarende hos en anden. Dette gøres for at holde prisen lidt nede.

\René
Hvis det er din første PC, som du skriver, så er spørgsmålet hvad du skal lægge mest vægt på. Det er klart, at du kan få flottere specifikationer på en "bambus-maskine" (ikke negativt ment!) end en mærkevare PC.

Men spørgsmålet er, om du ikke har mere gavn af supporten og sikkerheden ved at vide, at hvis der sker noget kommer der en teknikker og reparerer maskinen dagen efter.

Mht. udvidelsesmuligheder, så har jeg selv en Dell. Der var fint plads til TV-kort og andre ting, jeg har puttet i den...

Det er ikke for at reklamere uhæmmet for Dell, men jeg har bare så gode erfaringer med dem, både hvad angår kvalitet, ydelse og ikke mindst support (som de i min familie, der ikke er så IT-kyndige, har stor glæde af).

-AllanE

Mvh. AllanE
Uha, det er vist lidt et religions-spørgsmål...
Allan E: Kan godt se hvad du mener med supporten. Jeg fatter ikke ret meget, hvis der først er noget der driller. Har dog flere bekendte, der er ret kyndige... På den anden side set lyder dog meget betryggende det du skriver med hjælp og support. Prøver lige at kigge lidt på Dell... og sammenligne med SHG...
Annonce
Hvis du skal redigere egen video og brænde på DVD skal du jo kunne få videoen ind på pc-en! Hvis det er fra et digitalkamera skal du have firewire, hvis det er fra et anlog kamere skal/bør du købe et specielt kort, beregnet til formålet - du kan i princippet bruge fx et tv-tunerkort, men kvaliteten er ikke så god som med et dedikeret kort.

Derudover skal du nok sætte af i budgettet til software, hvis ikke du har det i forvejen?

Og så skal du have godt med hukommelse og CPU, da videoredigering trækker tænder ud!

Alt i alt tror jeg ikke, du kommer langt for 6000, hvis det skal være "med det hele", men hvis du har Windows og redigeringssoftware i forvejen skulle det nok kunne lade sig gøre.

Om det så skal være Dell, "saml-selv" eller noget helt tredie er som de andre også skriver et temperamentsspørgsmål - jeg har altid tidligere købt saml-selv, men min nyeste pc er fra Aldi - de giver god valuta for pengene og der er en del software præinstalleret (sparer en dags tid til at "hygge" med Windows og andet smile ). Supporten har jeg aldrig haft brug for, men den er vist ikke noget at råbe hurra for, så ligesom med saml-selv er det nok en god ide, hvis man har lidt styr på det selv smile

Hvad siger Dells support i øvrigt, hvis man ringer til dem og har efterinstalleret hardware/software?
som Thomp siger så er Medion fra Aldi også et godt bud, de er tit spækket med en masse og kan sjældent laves billigere ved saml selv, sog kan man ikke ændre konfigurationen, hvis man vil have større cpu, eller andet fra starten.

Ellers burde du kiggepå Zitech også,og evt sammenligne support med Dell. Min erfaring med Dell maskiner er 1½ år gammel, og ved ikke om de er blevet bedre "inden" i end dengang. Det kan jo godt lyde sådan, dog kan det måske godt betale sig at betale for supporten hvis du er helt "grøn"

Held og lykke
ThomP: Jeg ved faktisk ikke hvad deres politik er, hvis man installerer div. udvidelseskort...

Ang. Aldi's Medion, så kender jeg en der købte en for et par år siden. Det er nogle imponerende specifikationer og ret fede ekstra ting, der følger med. Men det kan nok ikke gøres for 6000 kr. inkl. skærm...Plejer de ikke at koste 8000 + skærm?

-AllanE

Mvh. AllanE
Citat fra AllanE

Men det kan nok ikke gøres for 6000 kr. inkl. skærm...Plejer de ikke at koste 8000 + skærm?


Jo, du har ret, de ligger vist omkring 8000+skærm sad

Men som jeg skrev tror jeg i det hele taget, det kommer til at knibe at finde et solidt system til videoredigering til 6000 - især, når det skal være inklusiv skærm! Kravet om videoredigering kræver vist enten et større budget eller en veludviklet tålmodighed :wink:
Hej Jakob. Kan du ikke bare surfe på nettet smile smile Aldi har en god fladskærm i næste uge til 1.700 kr, køb en musemåtte i glas eller granit, de holder vores tid ud www.icemat.dk, trådløs mus og tastatur fra Key Tronic er også OK, et godt videoredigeringsprogram koster ca. 5.800 kr. ( Adobe Premiere Pro 1.5 ) og nej jeg sender dig ikke et kopi mvh Benny.

Benny N.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis