Ophugning af terrazzogulv

Er der noget jeg misser? Jeg har lånt en tryklufthammer (tror jeg nok det er) til ophugning af et terrazzogulv... Men det går ufatteligt langsomt. Det har taget mig det meste af weekenden (2x5 timer) at ophugge 1 kvm.

Er der nogen der har nogle tips? Eller er det bare på med vanten?

Kim
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
På med vanten, jeg huggede mit op på et par timer med en kangaroo hammer (tror jeg den hed) 2 m2.

Men den var for kraftig, for 2 af væggene revnede.

Men gulvet var sprødt, tror det her ligget der i mange år.

Det bandt heller ikke til betonen neden under så det var som at splitte en flise på 5 cm. ad. Og det er jo mest marmor der er i, så det burde være til at gå til.

Er din hammer ikke sådan en sag der vejer en 25-30 kg. og larmer som bare fanden ?.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Mit terrazzo, som er 40-50 gammelt binder til betongulvet. Derudover er der lagt linolium ovenpå, hvilket er noget rigtig skod.

Maskinen jeg bruger larmer som bare fanden, men er kun en lille sag på 8-9 kg. Det kan vist være, jeg skal en tur i Silvan og leje nogen ordentligt isenkram.
Yep, men pas nu på du ikke splitter hele huset. De der rystelser kan skade.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hejsa

Et lille trick til opbankning af betongulve (og sikkert og til terazzo). er at starte med en spidsmejsel på hammeren. Få lavet et ca. 10x10 cm hul helt igennem betonen, skift så til en skarp fladmejsel og hug videre i S formede kurver henover gulvet. herved opnår du at gulvet ikke "binder" sig selv fast, fordi betonen kan komme fri.
En go hammer er HILTI den store, :twisted: kan lejes ved RAMIRENT.'

Hilsen Kewin.

 

Assumptions is the mother of all major fuck-ups !!!

Hej kla.

Hvis du bor i nærheden af mig, så send mig en mail direkte til min mailboks, så kører jeg omkring og banker dit gulv op på ca. 1/2 time.

Det koster en kop kaffe- så snakker vi ikke mere om det....

Jeg har værktøjet.

Tommy

Tommy

Fremgang kommer af en positiv mental indstilling.biggrin


http://www.euroterm.dk
Tak for alle input. Og Euroterm, tak for dit tilbud om ophugning af gulvet. Men jeg lejede en opbrydningshammer og bankede gulvet op på 20 minutter. (Den første halvdel af gulvet tog ca. 10 timer).

Så jeg lærte, at man skal bruge det rigtige værktøj til arbejdet.

:lol:
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis