Ask parket gulv, lagt vist nok fugtig.

Hej

Vi har købt et hus fra 2001 som har et Ask parket gulv. Problemet er store revner mellem gulvbrædderne. Gulvet er olieret, og det hjælper at vaske det i rigeligt vand, så forsvinder revnerne.

Mit spørsmål er om jeg ved 5 årsgennemgangen vil kunne stille krav om at få lagt et nyt gulv ? sagt med andre ord er der regler om hvor meget et gulv må gi sig ?

Med venlig hilsen

Hobbydrengen
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Du mangler at fortælle om hvilken type gulv der er tale om:

Er det lamelopbygget, svømmende, massiv, lagt på strøer??

Hvordan er din luftfugtighed i huset har du brændeovn, varmegenindvindingsanlæg.
Hej

Type gulv der er tale om er massivt ask parket gulv, lagt på strøer

luftfugtighed i huset har jeg ingen ide om, men der er ingen tvivl om at den nok er lav, jeg har det altid meget varmt om vinteren. Jeg har ikke brændeovn, og ej heller varmegenindvindingsanlæg.

Håber det er svar nok

Med venlig hilsen

Hobbydrengen
Hej

Du skal have fat i leverandøren (måske Junckers) for at få at vide hvad 10 brædsmålet skal være, og så kontrollere om 10 brædder fylder det nøjagtigt.

Massive gulve vil altig sprække i samlinger især om vinteren hvor luften undeholder mindre fugt.

Din løsning med at vaske med meget vand dur ikke, da der kun skal vaskes med en fugtig gulvklud eller lignende, og husk ingen sulfo (følg vejledningen fra leverandøren)
Junckers har masser af glimrende dokumentation på deres website, læs her (klik på "dokumentindex"):
http://junckers.techinfo.wp.dk/Default.asp

I teorien er der ikke forskel på teori og praksis, men i praksis er der...
Det var meget fine svar...

Blot til info kan det oplyses at gulvet, som udgangspunkt var lakeret. Det var mig selv der efterfølgende sleb gulvet og hvid olierede det.

Så når jeg skriver jeg vasker, det så er det i hvid træsæbe som både rengør og plejer gulvet.

Men tak for gode svar biggrin

Med venlig hilsen

Hobbydrengen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis