Trinlyd

Hmmm ... har tidligere spurgt om dette, men indlægget er forsvundet.

Er der nogen der ved hvilke materialer man kan bruge til dæmpning af trinlyd, når man laver nye planke- eller pladegulve på etageadskillelser af træ?

Jeg fylder adskillelsen op med Rockwool, men kan der anvendes yderligere "mellemlæg" imellem konstruktionen og de nye gulve?

Med venlig hilsen
lf
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan sætte gipsplade mellem gulvsspærene og derefter fuge mellem gipdplade og gulvspær.

Køb evt. video hos Silvan til en halvtredser (udnyt tagetagen).
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej

Gips er ganske rigtigt et godt produkt når man taler om lyddæmpning.

Nu kender jeg jo ikke dit projekt, men hvis du har plads til at lægge f. eks et spånpladegulv med en gipsplade ovenpå og så et svømmende trægulv ovenpå igen så opnår du et rigtigt godt resultat.

Hvis du er igang med en større renovering kan der også lyddæmpes nedefra ved opsætning af gipsplader med fugning langs vægge (gerne 2 lag).

Ellers lyder SPUFI's ikke helt tosset selv om det nok er bedst at gipspladen dækker overalt/ er gennemgående.

------------------
www.orla-nautrup.dk
Tak for svarene.

Loftet på 1. sal er 2 lag gips, så der er jeg vist dækket ind mht. trinstøj fra 2. sal efter hvad I skriver.

I stueetagen kan jeg ikke lave lofter af 2 lag gips, der sidder nemlig den smukkeste stuk. Den foreslåede gulvopbygning vil desværre være uhensigtsmæssig i mit tilfæde.

Jeg mener at have hørt at man kan få noget materiale i "strimler", der kan lægges på bjælkerne/spærene inden forskalling til gulvvarme og derefter plankegulv lægges ud. Har nogen kendskab til disse materialer? Er det bare en and?

Med venlig hilsen
lf
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej.

Jeg ved ikke om du her tænker på Neopren, det er en gummi strimmel, som afhjælper lydtransmissionen.
Monterer man Neoprenen på bjælkelaget, så vil "næsten" alt lyd stoppe i dette lag.
Neopren bruges til lydreduktion i beton-byggeri, så hvorfor ikke også her.

------------------
Poul Erik

PE

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis