Tætning af utæt skydedør.

Har en stor skydedør i stuen. Den er meget utæt, kan mærke koldt træk tydeligt. Den mangler en liste i "skydesamlingen", så der kan jeg da starte. Hvor meget varme kan utætheden "ødelægge"??
Døren kører på en metalskinne, kan man tætne døren her forneden på nogen måde??
Alle erfaringer med træk, utætheder osv ønskes!!!

Mvh Jakob ZP
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Jacob.

Ud fra din beskrivelse har du en såkaldt hæve- skydedør?

For at en hæve- skydedør skal køre ordentlig og være tæt, skal den fra starten være monteret perfekt. Sådan er det desværre ikke altid! Det har jeg selv oplevet masser af gange.

Hvis din hæve- skydedør er monteret perfekt, er der kun én ting at gøre: den gående del skal tages af, for at se om tætningslisterne er i orden - de kan meget vel være revet i stykker.

Det at der er utæt under døren, kan skyldes, at døren ikke sænker sig langt nok ned. Årsagen kan ligge i skinnen foroven, men det kan også være et justeringsspørgsmål i rullerne under døren.

Hvad angår tætningen mellem dørrammerne, SKAL der være én eller anden form for tætningsliste. Er der ikke det, er der noget, der er helt galt.

Du bliver nødt til at alliere dig med en snedker eller tømrer, der ved, hvordan man klarer problemer med hæve- skydedøre. For med den type af døre kan man kun fuske sig til et endnu værre resultat, når man ikke lige ved hvordan ...

Svend Erik

Bygningssnedker

Hej Sven Erik.
Nemlig, en hæve-skyde dør. Og du har også ret i at mine lister er revet/slidt i stykker. Så jeg må se om jeg kan justere den ind på plads igen. kan ihvertfald se, at den hænger lidt skævt...
Tak for svar. :wink:
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis