Fuglebrød - et lille billigt tips...

det er helt vildt, i vores lokale brugs kan man købe daggammelt brød til at fødre fugle med, for næsten ingen penge....

men fuglene får nu ikke det hele, for jeg "køre lige brødet ind under den kolde hane" - luner det i ovnen sammen med en skål vand, og tju haj så har vi nybagt lækkert brød...

Det spare vildt mange penge på kostbudgettet, hvis det er det man har læst til...

I dén pose var et helt rugbrød som koster tæt på 20 kr. + 8 andre lækre brød, så det er jo helt vildt, og lækkert med en meget lille indsats...

kh
Siff

kreative have-ideer, er altid interessante.
mv-have hilsen
Siff
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Siff: Husk bagerne sprøjter det overskydende brød med en gift der er uskadelig for fugle men ikke for mennesker, men det er vel for sent at fortælle dig det nu :roll: mvh Benny.

Benny N.
Tja- et er at opføre sig amoralsk, noget andet er at prale med det. :evil: Hatten af for jeres brugs, som i stedet for at smide madvarer ud tænker på dyrene. biggrin Dit indlæg fik mig iøvrigt til at tænke på en invalidpensionist, som havde fundet ud af, at den lokale brugs smed næsten spiselige grønt-varer i containeren. :idea:

Gerhard
(og ja- jeg har da også faldet for et stykke wienerbrød i fugle- eller heste-posen i ny og næ) :oops:

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

En af mine venner har en aftale med den lokale købmand, at han får den ost der overskrider datoen.

Den lægger han i en tupperware oppe under hanebåndet hvor der er lunt, så osten rigtigt kan modnes og gære, og voila - vi drenge elsker at blive inviteret på en ost der vil noget smagsmæssigt med øl og brændevin til.

Nogle af ostene er så våde, at de selv næsten kan spadsere hen til et stykke rugbrød med fedt og sky.

Nam, nam, og man kan smage den flere dage efter, hvis man får lidt opstød.

Mvh. JørgenE
Citat fra JørgenE

En af mine venner har en aftale med den lokale købmand, at han får den ost der overskrider datoen.

Den lægger han i en tupperware oppe under hanebåndet hvor der er lunt, så osten rigtigt kan modnes og gære, og voila - vi drenge elsker at blive inviteret på en ost der vil noget smagsmæssigt med øl og brændevin til.

Nogle af ostene er så våde, at de selv næsten kan spadsere hen til et stykke rugbrød med fedt og sky.

Nam, nam, og man kan smage den flere dage efter, hvis man får lidt opstød.




Lækkert med en ordentlig "hørmer" på brødet....og hvor finder man dem i dag??
Opstød er vel din form for genbrug :lol:

Sniffer  
Det med at bageren skulle sprøjte gift på hans brød har jeg nu aldrig hørt om. De bager jeg selv har arbejdet ved har nu aldrig gjort så.
Og hvad heder den gift fugle kan tåle men ikke mensker????????

MVH
www.hindbersnitten.dk

Hjælp til at bage, eller mangler du en opskrift. Så prøv www.hindbersnitten.dk
Annonce
Ohhhh...HindbærsnitteBISSER...forstår du ikke en jokes, når du ser den?? :lol: :lol:

Sniffer  
Citat fra "Gerhard"

Tja- et er at opføre sig amoralsk, noget andet er at prale med det. :evil:

Jeg håber, din smilie bare er lidt uheldigt valgt og der er tale om en joke, for der er da ikke noget a- eller umoralsk i at spise brød, der er solgt billigt, fordi det er lidt tørt!
Forretningen sælger det jo til markedsprisen, og hvis det stadig kan spises er det da snarere umoralsk at smide det ud, hvilket ofte er alternativet!
Må da give ThomP ret..
Det kunne jeg da også godt finde på - hvissom her boede en bager i nærheden - og nå jaee - hvis jeg spiste hvidt brød, men det gør jeg så ikke.

Sniffer  
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis