Maling på gibs ???

Hejsa

Jeg ville høre om der var nogen af jer som har erfaring med om det er nødvendigt at sætte filt / væv op på gibsplader inden man maler.
Kan man ikke male direkte ovenpå gibskartonen efter spartling, slibning og grunding.???

Hilsen Kewin

 

Assumptions is the mother of all major fuck-ups !!!

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan du da sagens.........hvis du tør. filt har den formidable egenskab at den forstærker gipsplader INCL. Spartel revnen. Så du er sikker på at det hele ikke gi'r sig lidt. Og tilføre din nymalede væg et par revner.

brug nu de 500 kr det koster og en halv dags arbejde. på at lave noget der er i orden. istedet for at "jappe" igennem det, og springe over hvor gæret er lavest. wink

Eller god arbejdslyst.
Vi har her på arbejdet lige fået opsat nogle gips-skillevægge.

Maleren har blot malet disse (efter behørig spartling, slibning, grunding m.v.), og det ser superflot ud. Jeg tror dog, at det kræver stor grundighed med spartlen.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg turde bare ikke. men det er da vist bare religion så.
Jeg ved heller ikke om jeg turde selv - jeg er ikke så nervøs for samlinger m.v., men jeg tror måske, at væggen bliver mere sårbar overfor stød m.v. - her må filt/væv alt andet lige give en bedre beskyttelse.
....det kan sagtens lade sig gøre blot at spartle og slibe sine gipsplader inden maling , husk blot at der skal armering/malerremse i samlingerne , og det uanset om der skal filt/væv på eller ej ,
en anden mulighed er en kridering, eller en strukturmaling ,
men uanset dit valg til beklædning eller kun maling skal spartlingen være i orden ,

god arbejdslyst

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Vi har malede gipsplader i nogle lokaler på fabrikken. Og en hel fin samling af små revner i samlingerne. Så LAD VÆRE.
...........hvis gipsplader er opsat korrekt og malebehandlingen, incl spartelarbejdet, er korrekt udført vil der ikke forekomme revner i pladesamlingerne .
og det uanset om der er væv/filt på eller ej .

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Jeg må nu også sige til forsvar af den tømrer og maler der har lavet arbejdet hos os - det ser flot ud, og der er ikke antydning af revner m.v.

Men der virkede også som om, at de vidste hvad de gjorde (og hvordan) :!:
Fvorfor bruger alle gipspl??
Det er lidt ærgeligt at "vi" endnu ikke i DK har vænnet os til at bruge Fermacellpl, istedet 8)
Disse pl. er efter min mening meget bedre og de er ligeså nemme at arbejde med.

Mvh
CZP
som anbefaler Islandske naturprodukter fra:
www.natur-produkter.dk/sb
Jeg må give JDK ret. Når der er sat gipsplader op og spartlet, så bør der sættes filt på - Filt forstærker. Og når man tænker på at hele huset bevæger sig mht. vejr og vind, så giver væggene sig med tiden. Her vil filt være ekstra rart, da det holder pladerne sammen og forstærker væggen... og undgår revner.

Kim
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også