Maling på gibs ???

Hejsa

Jeg ville høre om der var nogen af jer som har erfaring med om det er nødvendigt at sætte filt / væv op på gibsplader inden man maler.
Kan man ikke male direkte ovenpå gibskartonen efter spartling, slibning og grunding.???

Hilsen Kewin

 

Assumptions is the mother of all major fuck-ups !!!

Hejsa Jeg ville høre om der var nogen af jer... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra czp


Det er lidt ærgeligt at "vi" endnu ikke i DK har vænnet os til at bruge Fermacellpl, istedet 8)


Måske fordi Fermacell-pladerne tilsyneladende er dyrere end gipsplader. Ifølge min (meget hurtige) prisundersøgelse koster gipspladerne (v. 2 lag) ca. kr. 61/m2 og fermacell-pladerne koster immervæk ca. kr. 105/m2. Altså noget mere.

Priserne er taget fra http://www.bygzonen.dk/product.asp?product=1448&sub=120&page=1 og http://www.bygzonen.dk/product.asp?product=1453&sub=120.
og indkluderer ikke spartelmasse, skruer/søm og andet tilbehør.

Men ellers ser de der fermacellplader da meget attraktive ud, men prisen trækker altså i den forkerte retning.

mvh
Jørgen
:shock: :shock:
Det var da nogle VILDE priser :shock: :shock:

Mener at vi gav omkring 50 kr/m2 for 12,5 mm plader.
12,5 mm Fermacell er stærkere end 2 x 12 mm Gips, og så slipper man jo for en arbejdsgang.
En anden fordel ved Fermacell er at laver man feks. et loft ( typist 10 mm pl. ca. 40 kr/m2) så laver man en ca. 5-7 mm spartelfuge og anvender man Fermacellspartelmasse, går det i "kemist" forbildelse med pladerne og så er det IKKE i samlingen de sprækker :wink:
Ved alm. vægmontage skal de "kantlimes" med spc. lim som også har samme evne som spartelmassen, samtidig med at det "koger op".
Vi har brugt den til ombygning og jeg siger bare ALDRIG GIPS IGEN :lol: :lol:

Mvh
CZP
som anbefaler Islandske naturprodukter fra:
www.natur-produkter.dk/sb
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Citat fra czp

:shock: :shock:
Det var da nogle VILDE priser :shock: :shock:


Det var som sagt hvad jeg hurtigt kunne finde på nettet biggrin
Hvor har du købt pladerne? Ved det lokale byggemarked?

Jeg skal selv lave ny loftsbeklædning på et tidspunkt i vores kælder, så fermacell-plader lyder da som reelt alternativ og hurtigere, da der kun skal bruges ét lag.

mvh
Jørgen
8)
De blev købt gennem en bekendt som arbejder i et firma som fremstiller huse. Det var med moms, selvom at jeg kommer fra det "orange" landsdel :wink:
Kunne muligvis godt skaffe nogle, men så er der jo et transport problem :?

Mvh
CZP
som anbefaler Islandske naturprodukter fra:
www.natur-produkter.dk/sb
Citat fra czp


Kunne muligvis godt skaffe nogle, men så er der jo et transport problem :?


Loftprojektet bliver først en realitet om nogle år vil jeg tro... der er masser af projekter, der har højere prioritet... smile

Ellers tak for tilbuddet.

mvh
Jørgen
Hej

fermacell fibergipsplader er økologiske, samt brandhindrende og lyddæmpende.
De er tit med på DK 4, når de har programmer om byggeri.

Info kan fåes på www.fermacell.dk

Colormann
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også