Varm kabine 20 km. Herefter kun kold?

Hej LDS folk!

Er den lykkelige ejer af en Golf II GTD fra ´86.

Bilen kører super godt, men har fået det problem, at varmen i kabinen forsvinder.

Der bliver en fantastisk god varme i bilen efter et ca. 2 Km. Man efter ca. 20 Km. så forsvinder varmen i kabinen. Temperaturnålen viser ingen ændring i motorvarmen og der ikke problemer med kølervæskestand.

Skal kølersystemet luftes ud, eller er det noget andet, som er i vejen.

Mvh. Henrik
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Noget kunne tyde på at dit varmelegeme er ved at være defekt.
Mvh autoole
Citat fra autoole

Hej
Noget kunne tyde på at dit varmelegeme er ved at være defekt.
Mvh autoole


Hej Autoole!

Det virker meget mystisk, hvis mit varmelegeme er i stykker, for der kommer jo masser af varme et stykke tid. Kan du ikke uddybe dit svar lidt, om hvorfor du tror det er varme legemet. Jeg vil jo gerne lave det selv. Men vil da unødigt skifte en reservel som virker. Og evt. hvordan man finder udaf om det er defekt varmelegeme.

På forhånd tak! Henrik
Hej
JOW ser do!
Din motortemp. er jo i orden, ikkkkk ???
Jeg går ud fra at du har kontrolleret at den nu også er i orden dvs. at motoren virkelig er varm, ca.90 grader, og at det ikke er metret der viser forkert.

Derefter kontrollerer du om begge slanger til varmeapp. er varme, så varme at du næsten kan brænde nallerne, og er det tilfældet er dit varmelegeme stået af.
Selv om der er masser af gennemgang i varmelegemet kan du ikke hive varmen ud af vandet, jeg har set det masser af gange, og vær glad for at det ikke er en renault du har,det tager en krig og en madpakke at skifte legeme i dem.
Hvis slangerne derimod er kolde, og din motortemp.stadig er i orden kan det være din vandcirkulation der ikke er i orden,så må du kontrollere at varmehanen eller spjællet lukker HELT op.
mvh autoole
Hej Autoole.

Tak for tippet. Prøver lige at køre en tur og tester så om det er varmelegemet der skulle være "røget".

Ellers vender jeg nok tilbage i morgen igen.

Hilsen Henrik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis