REGNVAND

Jeg kunne godt tænke mig at bruge regnvand til at skylle lokumet ud med og evt. til tøjvask.

Jeg mener at et lokum skal bruge tryk på vandet for at ventilen kan lukke. Er det rigtigt ???

Jeg mener at det samme er gældende for en vaskemaskine. Er det rigtigt ???

Hvordan griber jeg det an og hvad gør man om vinteren i frostvejr ? Jeg har tænkt på at samle vand i en aflagt olietank. Dem er der en del af rundt omkring. Er det smart, eller...

Giv nogle brugbare råd så der osse er vand til vores børn. Jeg syntes det er omsonst at bruge drikkevand til at skylle bæen ud med... biggrin


VIDEN ER VEJEN TIL VISDOM.

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det undremig at du ikke har fået bare et svar på så godt et spørsmål.
men på www.nyrupplast.dk kan du komme i kontakt med en producent af regnvands anlæg.
derigennem kan du sikkert få nogle ideer.

Hilsen Sune
Et toilet skal sådan set ikke brugr tryk på tilgangssiden, men hvis du ikke har særligt tryk på vandet vil det tage 100 år og en sommer at fylde cisternen op.
På vandindgangen til en vaskemaskine sidder der en reguleringsventil der sænker vandtrykket til 1-2 bar. Den kan du pille af, hvis du vil punpe trykløst vand ind.
Det er oplagt at tage udgangspunkt i en dykpumpe påmonteret via pressostat der starter pumpen, når trykket i vandrøret falder (toiletskyl eller vandindtag i vanskemaskine). Her det det klart billigst med et såkaldt hjemmevandværk, der kan netop dette. Det koster vel 1500 kr eller deromkring.
Frost: Du er nødt til at placerede din regnvandbeholder uden for frostens rækkevidde. Grav den ned eller sæt den indendørs.

For god ordens skyld: Det er IKKE tillladt at
lade postevand og regnvand dele rørsystem. De skal være fuldstændigt fysisk adskilte og allerhelst mærkede, så der ikke kan tages fejl.

Et sådan anlæg skal faktisk godkendes af kommunen, men problemet er, at hvis du søger godkendelse kommer du til at betale en anslået afledningsafgift for dit regnvand!!

Jan
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis