Glasoverdækning

Vi kunne godt tænke os at lave en ny og let carport og overvejer at lave den i pergola-stil og overdække den med glas. 8)

Nogen der har erfaringer med glas eller alternativt plast?

Hvad med prisen? :?

Hvilke virksomheder laver sådanne glasplader?


Rikke

s3it

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Erfaringerne er ikke så store endnu, men vi har lige fået færdiggjort en carport hvor taget er i termoplast. Så vidt som nu nyder vi at der er lyst, pladerne er nærmest mælkehvide. Tømreren anbefalede pladerne, og har selv lavet det i hans egen carport.

Prisen kender jeg ikke, det var en del af en "helheds løsning".
Vorbasse er vist ikke lige i nærheden...Jeg bor på midtsjælland.

Kunne også godt overveje at have plastoverdækning, men helst lige plader og helt klart gennemsigtige og ikke matte/mælkehvide!

Rikke

s3it

Fastlock-plader fås gennemsigtige og meget lange længder (vist ca. 20 cm brede).

/Hans
glas er urealistisk alene pga tykkelsen + det nok skal være hærdet glas - det gør det nok for dyrt. Da det ikke skal være isoleret, ville jeg også vælge klare Fastlock plader.
Annonce
Hej Rikke: Du skal helt klart have en carport fra www.kjellerupcarporten.dk let og luftig, med klart Fastlook Uni tag og muligheder for at købe en masse tilbehør til den,det er med tagrender og der er nedløb i de 2 stolper, den holder de næste 50 år, hold dig fra glas som Erik skriver, det er godt til drivhuse, men ikke som tag på carporte eller udestuer. måske kan din lokale smed lave stellet billigere, end det Kjellerup skal have for det mvh Benny.

Benny N.
...jeg er ikke helt vildt med buer, vi vil meget gerne have et lige tag. Findes der så ikke alternativer til fastlockpladerne?

Rikke

s3it

Vi har da i verdensfirmaet lavet nogle glasoverdækninger, eller dvs. vi har lavet underkonstruktionen til glaspladerne, som jeg helt klart vil sige, skal være af hærdet lamineret glas.
Underkonstruktionerne var af varmforzinket stål.
Nogen let løsning er det umiddelbart ikke, men det ser rigtig godt ud.

Mvh. Carsten.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis