Ophængning af emhætte

Hej

Jeg bakser med at sætte en frithængende emhætte op i loftet på mit køkken.

Beslaget som det hele skal hænge i skal skrues op i et pudset loft.

Jeg har brugt 4 stk 5,0x70 skruer som alle er spændt helt. Min Bosch skruemaskine klikker over i højeste niveau, så de sidder godt fast.

Jeg er bare nervøs for at emhætten river en del af loftet ned når den først er hængt op (eller efter ophængning ved første kraftige skub).


Hvad siger I?

Hvor meget kan sådanne skruer holde??
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du er sikker på skruerne, har fået fat i det træ, som loftet er pudset på, så skal det nok holde, selve skruerne, kan sagtens...

nu ved jeg ikke hvordan beslaget ser ud, men hvis skruen er for lang, kan du komme til at skrue den så langt i det tynde bræt, at der ikke længere er gevind på skruen...!

Ang. din batteri maskine, hvis du sætter den på bror, istede for de forskellige, moment numre, så klikker den ikke over..!

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Citat fra Lopus

Hvis du er sikker på skruerne, har fået fat i det træ, som loftet er pudset på, så skal det nok holde, selve skruerne, kan sagtens...

nu ved jeg ikke hvordan beslaget ser ud, men hvis skruen er for lang, kan du komme til at skrue den så langt i det tynde bræt, at der ikke længere er gevind på skruen...!

Ang. din batteri maskine, hvis du sætter den på bror, istede for de forskellige, moment numre, så klikker den ikke over..!


Ja det ved jeg :-) Det var bare for at angive hvor meget de var skruet fast.

Man er jo bare lidt nervøs når man sætter et monster af en emhætte (5000 kr) op over vores glaskeramiske kogeplade (3000 kr)!!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis