Tilbygning m2 pris

Hej
- da familien mangler plads er jeg for tiden ved at vurdere muligheden for en tilbygning på det bestående hus - som alternativ til at købe et større hus.
I den forbindelse vil jeg høre om der er nogle på denne side der har erfaringer med m2 priser på tilbygninger. Jeg ved godt at det er meget svært at udtale sig om den slags ting - de professionelle er meget forsigtige - men det er naturligvis et ret vigtigt spørgsmål når man skal vurdere de forskellige alternativer.
Vedrørende en evt. tilbygning har jeg følgende data
- der skal ske en forlængelse af det bestående 1½ plans hus med ca 42 m2 i grundplan
- det bestående hus er fra 1920
- pudset facade, "fuldmuret" og tegltag (i forbindelse med en tilbygning skal det bestående tag udskiftets med samme tegl - det kender jeg en ca. pris på)
- tilbygningen skal opføres i den bestående "stil"
- alt det indvendige vil jeg selv stå for (man er vel GDS'er)- så det skal ikke regnes med i prisen som jeg efterlyser !

Hilsen JanP
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Man regner med ca. 10.000,- pr. kvm ved tilbygning.

Hvorfor ikke lave det selv til 20% af prisen?

Mvh
ThomasB
Hej
- tak for svaret. Når man ser dit flotte projekt så kan man jo godt blive fristet - men jeg har valgt at prioritere - således at jeg bruger kræfterne på det indvendige - hvis beslutningen falder ud til fordel for en tilbygning.

Hilsen JanP
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg er ved at lægge budget for en tilbygning på 35m2. Jeg ligger på ca. 5000,- pr. m2, men så skal jeg også jage de billigste priser fra forskellige leverandører + hente materialer i Tyskland. Jeg vil selv lave sokkel og indermur (og ellers alt indvendigt), men skal have håndværker til murstensmur og spær og tag. Jeg har aldrig prøvet krafter med så stort et projekt før, så jeg ved ikke hvor meget jeg kan nå på godt et halvt år (det udvendige skal være færdig inden det bliver vinter), når jeg også skal passe arbejde og familien.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Kommer du virkelig så langt ned i pris Thomas? Så ryger jeg jo over bebyggelsesgraden hvis jeg skal bruge de 260 kkr. jeg lige har fået ud ved ompriortering.

Ja men såden er det jo - jeg skal arbejde over i mange timer for at betale én håndværkertime.

Hilsen Per

Med venlig hilsen
Per M. Friis

@Erik
Det lyder som et dejligt projekt. Du kan sikkert sagtens overkomme det. Det er bare vigtigt ikke at gå for hårdt til værks, så man ikke bliver træt af det.
Men det er så lækkert hver gang man skal vise konen noget at det man lige har lavet.. Så bliver man rost og nusset på kinden smile

Læg lige 20 procent oveni dit budget, man glemmer at regne en masse ting ind i budgettet.
F.eks:
Kiler
Søm og skruer
Beslag
Værktøj
Bits
Spartel-/fugemasse
Lister
Karme/lysninger
Vindtræksbånd
Dampspærre
Div. småtræ
osv osv
Man er tilbøjelig til at kun regne de store synlige ting.

@Per M. Friis
Tjaa, så kan du få 26 kvm mere..Så må du pille konens drivhus ned, så du kan få din garage presset ind under bebyggelses %.. smile

Tja, det er nok en 3-4 timer man skal arbejde, for at betale en håndværkertime frown

Mvh
ThomasB

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af ThomasB (den 04-02-2003).]
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
@ThomasB
jeg synes jeg er gået helt ned i detaljer (fjederbeslag til gasbeton, murbindere, vindbånd, dampspærre, tapet, maling, karmskruer). Jeg har sat prisen for murer - og tagarbejde rimeligt højt. Derouover har jeg sat 10% af til uforudsete udgifter.
Vil det være en fordel selv at skaffe materialer til murstensmure/tag? eller kan man stole på at håndværkerne ikke tager højere pris end jeg kan skaffe varerne til? Håndværkere får vel op 40% rabat på indkøb, hvor jeg måske kan få 5-10% hvis jeg er heldig? Er du håndværker til daglig? Det er jeg ikke, jeg arbejder inden for IT. Det nærmeste jeg kommer håndværk er en onkel og en farfar der var tømrere. Måske er der lidt håndværk tilbage i generne.
M.h.t. at overkomme projektet, så er jeg slem til ikke lige at få gjort de sidste 5-10% færdig når jeg har lavet LDS-arbejde. Jeg ved ikke om det er et spørgsmål om motivation?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej

Vi skal i gang med en tilbygning til vores hus fra 1951. Tilbygning er på 57m2 Jeg vil gerne lave så meget som muligt selv. Jeg vil gerne have en murefirme til lave kloak og fundament.

Er der nogen som er færdig med en tilbygning som har lavet en buget som jeg må få et kopi af. Jeg vil ikke have tallene men inhold, så jeg kan få en bedre oversigt of projektet og lave et mere precies budget (uden at glemmer alt for mange ting)

MVH

Kevin
Hej

Den laveste kvadrat meter pris finder du her.


Her er bygge håndværkere der er meget billige. Forskellige specialer, fx Badeværelser, kælderudgravninger, efterisoleringer, belægningsarbejder.

De kom fra Østeuropa, men de taler Engelsk. De har etableret byggefirma i Danmark (Storkøbenhavn / Sjælland).

Du får ikke et bedre tilbud på ombygninger, renovering eller nyt badeværelse end dette.

Se deres specialer på http://www.engelskservice.dk/


(Prisen er lav fordi de som nye firmaer i et nyt markedet er nød til at etablerer nye kundeforhold og det gør de ved at konkurrerer kraftigt på pris og service.)

Se firmalisten med deres telefon numre på: http://www.engelskservice.dk/

Få anvist et af firmaerne på tlf. 25 71 71 21.

Med venlig hilsen,
Ulrik Andersen

Telefon: (+45) 25 71 71 21
Fax: (+45) 44 32 50 02
E-mail: [email protected]
URL: www.EngelskService.dk

Er du fuldstændig idiot Ulrik?

Stop det så. Du sidder bare og leder er tråde hvor du kan sprede din SPAM
At man ikke betaler for at bruge forum er ikke ensbetydende med gratis reklameplads
Hej Ulrik.

Nu da du kender så meget til det her firma du reklamerer for, så har jeg da lige et par spørgsmål til dig.

De håndværkere som du/de bruger hvad er deres gennemsnitstimeløn

Hvem står for ophold og forplejning for dem??

Er de faglig organiseret inden for deres områder de arbejder i.

Er firmaet medlem af dansk arbejdsgiverforenning ell. noget tilsvarende.

Er det et vikarbereau det her firma.

Hvor gammel er firmaet.

Håber da du kan komme med nogle gode og brugbare svar på mine spørgsmål.

Go Jul

/Claus

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også