Computer lukker ned af sig selv ???????

Jeg har det problem at min computer efter ca. 30 - 45 min slukker af sig selv. Keyboardet er der stadigvæk liv i efter nedlukning. Jeg har kørt diverse virusscan og spywarescans men det har ikke hjulpet. Problemmet er lige startet og jeg har ikke installeret nogle programmer de sidste par måneder. Kan det være styresystemet der mangler nogle filer? Jeg har fundet ud af at hvis jeg prøver at genstarte computeren, lukker den også ned. Er der nogle der nogle ideer???? På forhånd tak for hjælpen. For god ordens skyld er styresystemet XP SP2. Computer specs. Pentium4, 2 Ghz, 512 MB Ram.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan du ikke bare gendanne til et tidspunkt før??

Sniffer  
Hvad mener du med, at der stadig er liv i keyboardet? - det er der ikke, hvis den er slukket! Det lyder lidt som om, den bare går i standby eller dvale.

Hvis den rent faktisk lukker ned kan det måske skyldes, at noget bliver for varmt - hvis en blæser er gået, eller du har fået dækket en ventilationsåbning kan det jo godt opstå pludseligt.
Det jeg mener med liv i keyboardet er at der er lys i number lock. Den står desværre ikke i dvale. Og jeg har også prøvet at gendanne computeren fra et tidligere tidspunkt. Kan det være strømforsyningen som er ved at gå sig en tur? Tak for jeres input.
Har du "set det ske"? Det kunne jo være interessant, om der er tale om en pæn Windows nedlukning eller om den bare slukker for strømmen - altså om den når at skrive, at den afslutter Windows.
Jeg har selv været ude for noget lignende på en række arbejdspc'ere. Det viste sig at være en Windows-opdatering, der gik ind og lavede om på konfigurationen i Strømstyring (kontrolpanelet).

Mvh
Kim
Annonce
Den slukker for strømmen, vil jeg tro. Der kommer ingen teksbokse frem med at windows lukkes, osv. Min konfiguration i strømstyring står på hjem og den skal aldrig slukke.
Hvis den slukker for strømmen er der jo heller ikke strøm på keyboardet, så det virker godt nok mærkeligt! Jeg ville nok dobbeltchecke strømstyring i både kontrolpanel og bios for at være helt helt sikker på, at det ikke er det, der er galt. Hvis du har en kvm switch kan det også snyde, så der er strøm på keyboard konstant.

Jeg tror ikke meget på strømforsyningen, da det nok ville være et mere konstant problem (og du nok ikke ville have strøm på keyboardet, men som jeg sagde kunne det måske være processor eller lignende, der bliver for varmt og derfor står af efter noget tid - jeg er dog ikke sikker på, om det vil give det beskrevne forløb.
Nogle af de dyere PC'er har en hændelses log i BIOS, som kan fortælle hvorfor satanen lukkede ned, der vil her stå hvis det er pga. termiske årsager.

Dell skriver ved genopstart, "shutdown due to thermal bla. bla."

Prøv at kikke her.

Hvis du har en anden harddisk (evt. kan låne en) og en system geninstallerings CD kan du jo prøve at lave et minimums system på den anden disk, og se om den opfører sig lige så tosset.

Denne metode bruges af os der har mere en 400 PC'ere at passe.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Tak for alle inputs. Jeg blev så frustreret at jeg tog PC'eren under armen og gik til et værksted og der fandt man ud af at harddisk samt strømforsyning var defekte. Nu kører den, indtil videre, som en drøm. Endnu engang tak for alle jeres hjælpende ord.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis