dewalt skruemaskine

Hej

Havde sværget at jeg godt kunne nøjes med de billige akkumaskiner, men havde så fået foræret en gammel Berner, og det virkede sgu bare. Men batteriet døde efterhånden... hvad så? Købe en billig som jeg plejer eller.... Det blev en Dewalt til 1100 kr med to batterier. Det er 12 volt, 1,5 amp. Min berner er 12 volt og 2 amp. Batteriet fra dewalten passer til Berneren. Kan jeg bruge det i den uden at det skader batteri eller skruemaskine?
Der var jo to batterier med Dewalten, så nu har jeg to super-skruemaskine :o)

Mvh Jan
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Begge batterier er 12 volt og det er det der (selvfølgelig udover batteriets fysiske pasform) afgør om batteriet kan bruges i forskellige maskiner. 1.5 eller f.eks 2.0 Ah er udelukkende et mål for batteriets kapacitet. Har iøvrigt med succes afskilt batterierne til akkuboremaskiner og loddet nye 1,2 volt NiCD eller nikkel metal batterier i passende mængde.

mvh Anders
Nej det kan den ikke, det er ligesom med stikkontakten, der er 10 amp, men derfor sprænger en tilsluttet lille pære ikke, det er kun hvis volttallet er højere end de 220-240 volt.
Er batteriet ens voltmæssigt - sker der intet. Blot skal de måske oplades hos den opringelige ladere.

 

Hej

Jeg tror, at noget af misforståelsen skyldes at forkortningen AH, altså amperetimer er et kapacitetsmål som fortæller hvormeget strøm der er i batteriet, altså hvor lang tid man kan bruge det før det skal lades op, I daglig tale bliver amperetimer bare hurtigt til ampere og hvis man så begynder at tænke over det kunne man hurtigt få tanken at man kan skade sit apparatum med et andet antal ampere, helt på sammen måde som man ikke sætter et 18 volt batteri i en 12 volt maskine. Såden er det så bare ikke.

mvh Anders
hej,-

så blev jeg det klogere.

Så mht en akku-skruemaskine, så siger volt noget om hvor stærk maskinen er, og ampere-timer hvor "godt batteriet er" eller hvor lang tid det kan holde. Super. Så hvis jeg får fikset mine to 2 amperetimer batterier til Berneren så kan jeg jo slet ikke være her for gode skruemaskiner :o)

Mvh Jan
Hvis en accu-boremaskine er på 12 volt og batterier er slidte. Har man en 12 volt batteri fra en bil og har ikke noget imod en ledning mellem boremaskine og bilbatteriet.
Kan man have rigtig mange mange bore/skrue-timer uden at være nær en ladestation og stikkontakt. Husk lige at ledningen mellem bilbatteriet og bormaskinen må ikke være tyndere end 2,5-3,0 kvadrat.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis