Dørbeklædning Ford Mondeo II - hvordan tager man af?

Er den lykkelige ejer af sådan en fætter, men har 2 problemer bag dørbeklædningen:
1) Raslelyde, der enten skyldes skod-højttalere eller møgradio og skod-højttalere!
2) Periodiske fejl på centrallåsen, der viser sig når det er fugtigt eller frost. Låsene er smurte! Jeg kan godt låse venstre fordør op, men ikke de efterfølgende! De kommer enten efter 10-20 sek. eller f.eks. når jeg har kørt et stykke tid, som om der skal blive varmere i døren!

Har absolut INGEN forstand på sagen, men opfatter at problemet ligger i venstre bagdør, dvs. når den lukker op, lukker de andre også op! Sidder sådan nogle låse i en slags serieforbindelse, hvor en periodisk fejl på bagdøren påvirker de andre?

Jeg kan se, at beklædningen sidder med skruer, men hvordan med det manuelle rudeoptræk... skal man have fat i en specialtang a la Opel eller Toyota?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
God aften.

Rudehåndtaget er netop fastgjoet med en sådan clips. Den kan muligvis
fjernes med en fatningsskruetrækker. Ellers er det nødvendig med en
specialtang,

Problemer med centrallåsesystemet i v. side skyldes fugt og deraf føl-
gende irdannelse i nogle ledningssamlinger under gulvtæppet i vognens
højre side. Denne fejl skyldes formentlig at der er en utæthed ved luft
indtaget til varmeapperatet, dette findes under plastafdækningen i h.
side mellem hjelm og frontrude, Derfra trænger vandet ind i vognen
og videre bag beklædning og gulvtæppe ned i vognbunden hvor det
påvirker de omtalte samlinger.

mtservice

hej...

har lidt det samme problem ang. dørbeklædning, da der er nogen der har prøvet at bryde ind i bilen, men det eneste de lykkedes med var at skubbe låsecylinderen lidt ind..

jeg har problemer med at få beklædningen af da håndtaget som man trækker døren i med har en skjult befæstigelse som jeg ikke kan finde ud af...

min teori er at det er låsecylinderen der forårsager mine problemer med centrallåsen...

skal også skifte bærekuglen i venstre bærearm foran..
jeg har anskaffet en ny bærekugle men ved ikke helt hvordan jeg skal få den øverste bolt løs..
(nitterne har jeg planer om at skære hovedet af med en vinkelsliber)...

Til ghost985
Jeg går udfra at det er en mondeo du har.
Jeg ville afmontere bærearmen helt også skære nitterne af.bolten i bære kuglen skal du sikkert ha en ny af, da den kan være svær at slå ud.når den er ude slår du en mejsel ind i sprækken så den udvides. klem bærearmen nedad med et koben eller ligene, ta boltene ved bærearms bøsningerne og ud med bærearmen. kontroller om bøsningerne er møre hvis de er det tror jeg det er billigere med en komplet bærearm. hvis der er nye bøsninger i bærearmen på en mondeo kan den være lidt træls at meotere igen men det opdager du nok.
Håber du kan bruge svaret.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis