Skære i tereasso?

Kan nogen fortælle mig, om det er muligt at benytte en stiksav til at skære ud til rør i tereassobordplader? Skal man bruge specielle klinger?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ved ikke om man kan få en speciel savklinge til sten, men måske kan du plare det med en klinge til træ og masser af tålmodighed.

Jeg har selv skåret lidt i et par bjælker hvor det også "gik ud over" samlebeslagene i metal og porebetonvægen bagved. Det gik overraskende godt. Men terrassoen er langt mere hård. Men du kan optegne dit hul og bore det ud med en cirkel af små huller boret med et betonbor. Og hvis boret skal bore rigtig godt skal du slibe skæret lidt så det bliver skarpkantet. Et standard bor fra byggemarkedet er rundt i kanten og borer elendigt...

Venligst Njord` smile

MVH Njord
Hej

Hvis du har givet ret meget for bordplade tror jeg du skulle lade en stenhugger klare det.
Jeg har selv forsøgt mig en gang med en skæreskive til beton, det blev ikke kønt og skulle heldivis mures ind i væggen.

Til njord

Prøv at købe et bor der er beregnet til det materiale som du skal bore i så er du fri for at slibe på dem.
Det er f. eks flere år siden jeg har anvendt et alm. murbor.
Til tegl anvender jeg eksempelvis UNI-PLUS bor fra Joran som borer både i træ og tegl og der må ikke anvendes slagboremaskine.

------------------
www.orla-nautrup.dk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis