Halogen

Vi får nøglen til vores nye hus i weekenden Jubii , men i køkkenet er der en 10-20 halogen-spot og vi har hørt at de kan være ret dyre at bruge? op til 20 watt pr stk ! Hvordan kan vi se om det er strømslugere ? Og er der et alternativ ??

På forhånd tak
Klaus og co

En venlig hilsen Klaus

Vi får nøglen til vores nye hus i weekenden Jubii... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Retro. hvor udstiller du :o :o ? jeg var ikke klar over at sparepære var små neonrør som Søren skriver, så hold dig fra dem indendørs mvh Benny.

Benny N.
Citat fra "retro04"

Citat fra soernf

Hej retro04

Du nævnte lysdæmpere, hvad er det som sker her. Skruer man ned for watt-forbruget eller er det mindre volt. :?: Kan her iøvrigt spares noget på den konto. :?:


Mvh retro


De fleste lysdæmpere giver faktisk et øget energiforbrug alt efter forbrugsmønstret. Godt nok skruer man ned for pærens forbrug, men der ligger også et forbrug i selve dæmpeenheden.

----------------------------
Hvis det ikke kan ryges, så er det ukrudt.
Citat fra Benny Nielsen

jeg ved ikke om halogenpærer har samme uheldige indvirkning som sparepærer


Det har de ikke! Jeg mener faktisk (men hæng mig ikke op på det), at de skulle have et lys, der ligger tættere på dagslys end almindelige glødepærer!
Øhhh... Henrik B. Jeg er ikke ingeniør.... :wink:

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Hej Klaus!

Du skriver at I er flyttet ind i et nyt hus, er det nyt nyt, eller er det nyt for jer?

Hvis det ikke er et nybygget hus vil jeg råde jer til at få undersøgt om halogenlamperne er lovligt opsat, min erfaring er at 90% af GDS halogener ikke følger reglerne og kan være brandfarlige.

Hilsen Aksel
Annonce
Citat fra Benny Nielsen

Hej Retro. hvor udstiller du :o :o ? jeg var ikke klar over at sparepære var små neonrør som Søren skriver, så hold dig fra dem indendørs mvh Benny.


Hej igen!
-Ganske vist off topic-
Vedr udstillinger. Jeg har en aftale med en galleriejer som aftager ca.
90% af produktionen. -Vedkommende udstiller billederne på sine gallerier.- Har tidligere udstillet på flere større virksomheder m.v.
-Men det var dengang-
Du får lige en lille udstilling her. :lol:

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Ja Retro: Du modsiger jo stadigvæk dig selv, kunst, hvis man kan er det ikke kunst, men det du laver er vel kunst, eller hva, Niels Kongsbak i Esbjerg laver noget der er næsten lige så godt som dit, men til en anden pris, hvad betyder off topic ??( at vi får Jørgen eller njord på nakken ) :lol: :lol: Det bedste i disse fora er alt udenomssnakken mvh Benny.

Benny N.
Hej Benny

-Ja hvis vi bliver ved, ryger vi en tur "over hækken", eller under alle omstændigheder i kategorien.- :wink:
Det er ingen "kunst" når det bare er noget man kan.
Kunsten opstår når man videreudvikler.
-Det var nogle flotte og inspirerende værker, af Niels Kongsbak, som du henviser til.-
Jeg sælger en del billeder til en tysk kunsthandler. Iflg. ham, består kunsten ikke i at smøre maling på et dumt lærred.
-Nej "kunsten" består i at få "skidtet" solgt. :wink:
-Håber ikke at jeg igen har modsagt mig selv.- :lol:
Ellers må vi fortsætte "over hækken"

Hilsen retro

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Hej Retro og Benny, kan i ikke finde et andet sted at kolge jer om kunst :wink:

Hilsen Aksel
Stave kan jeg heller ikke :oops:

Aksel
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også