Loft til kip eller ej ???

Så er den gal igen !!

Hun blander sig i snart sagt alt ! Nu er det om hvorvidt der skal være åbent til kip eller ej på vores overetage som er undervejs.
Jeg mener helt klart ja, og hun siger nej...
Det er selvfølgeligt ikke noget hun egentligt burde blande sig i, hun vil helst undgå at deltage ret meget i arbejdet, og så får man kun få stemmer !!

Men er der nogle af jer der har nogle skudsikre argumenter for at lade loftet gå til kip....

Venligst Njord wink

MVH Njord
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

+er
Du får mere volumen i dit rum og kan bedre styre dit indeklima/ luft.
Rummene kommer til at virke lysere.

-er
Det bliver dyrere at opvarme ved større kubikindhold.
Din ventilation mellem tag/ isolering bliver dårligere.
Det er vanskeligere/dyrere at lade loftet gå til kip.

Er der for mange minusser kan du lade være med at vise det videre

------------------
www.orla-nautrup.dk
Orla skriver det bliver dyrere, jeg havde indtryk af at det er billigere. Se bare på sommerhuse, alle har loft til kip, er det ikke fordi det er billigere end pålan loft??
Noget andet du skal ha med i tankerne er akustikken, der bliver meget nemt rumklang hvis loftet er pudset og går til kip.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej.

Min svigerfar som er arktitekt, og som har været med til at tegne vores hus, sagde med det samme at vi skulle have loft til kip - ingen diskution.

Jeg skal så hilse at sige, at jeg MANGE gange har været ved lave det om, så der ikke kommer til kip, fordi det er besværligt at lave. Men når nu jeg tænker tilbage, så er jeg glad for at jeg gjorde, da det ser RIGTIG godt ud. (se vores førstesal her: http://www.lav-det-selv.dk/ubb/Forum2/HTML/001334.html )

Dog vil jeg sige at det nok ikke havde været nemmere at sætte gipsplader op hvis der ikke var loft til kip, da det flade stykke ville skulle spartles der hvor det mødes med det skrå. (med mindre man knækker pladen på samme måde som i skunken)

Jeg ville vælge loft til kip smile

Mvh
ThomasB
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også