Tresædet gulpladebil

Hej

Jeg overvejer at købe en bil på gule plader i MPV-størrelse, men helst med 3 sæder. Den eneste jeg har kunne finde til en rimelig pris er Fiat Multipla. Skal helst koste max 130000. Nogen der har erfaringer med denne designmæssige udfordring for øjet?

Mvh Jan
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg står i samme situation - og har kig på den nye honda fr-v, men har fået priserne helt galt i halsen.......

Du kan faktisk også bruge en Toyota Sportsvan, hvor der monteres et tilsætningsstykke, så der "med lidt god vilje" er tre sæder foran.

Mvh.

Jan R.
Hej Jan

Hondaen ser lækker ud. Kunne ikke lige finde en pris, men ud fra andre honda'er,- så UHA: Mht Sportsvan, så skal der helst være tre rigtige sæder,- Det er der i multipla'en. Tror hutigt man bliver træt af et lille "børnesæde" klemt inde imellem de to andre. Sig gerne til hvis du løber over andre mærker eller løsinger.

Mvh Jan
Starter ved 153.000 + moms..... og mener det var ca. 190.000+moms for 2,2 diesel med 140 hk.

Hvis du kunne nøjes med en 140 hk Altea, så har jeg en - perfekt i stand, kørt 6000 i forbindelse med firmaopkøb, der gik i vasken.....

Mvh.

Jan R.
Starter ved 153.000 + moms..... og mener det var ca. 190.000+moms for 2,2 diesel med 140 hk.

Hvis du kunne nøjes med en 140 hk Altea, så har jeg en - perfekt i stand, kørt 6000 i forbindelse med firmaopkøb, der gik i vasken.....

Mvh.

Jan R.
Husk 9000 kr afgift pr år hvis du skal bruge den privat!

Mvh Thomas

Annonce
Citat fra Thomas FH

Husk 9000 kr afgift pr år hvis du skal bruge den privat!

Kr. 9000,- ??
Jeg har en VW-Touran på "gule" plader, registreret til privat godstransport som der "KUN" betales Kr, 5040,- i ekstra straftold årligt.

Mvh. Birger

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
Jamen hvis du giver 5040 i straf afgift, så kommer din endelig "vægt" afgift også op omkring de 9000 hvis det kan gører det.
Det var ikke det Thomas skrev. Man skal jo altid betale vægtafgift, også på "hvidplade" biler.

Pt. giver jeg totalt for en bil med egenvægt Kg 1625 og totalvægt Kg 2300

Alm. vægtafgift =Kr. 3.140,-
Udligningsafgift =Kr. 890,- (køretøjer der bruger andet end benzin)
Tillægsafgift =Kr. 5.040,- (privat kørsel i "gulplade" bil)

Total pr. år = Kr. 9.030,-

Mvh. Birger

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis