kød

vent
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du bor i Kina, så har de forbandet billigt fjerkræ. Bor du Argentina så er der rigtig godt oksekød at hente.

__________________________________________
Se det er hvad sådan et indlæg kan afstedkomme.
Der mangler ligesom noget i din profil.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hej. Jeg spurgte hvor man kunne købe billigt kød, men slettede det igen, da det er meget overfladisk spørgsmål.

Jeg mener bare, at have fået fortalt, at man kunne købe noget de kalder "halal-kød", meget billigere end "almindeligt" kød, men skulle stadig være ligeså godt.

Er der noget om snakken ?
v.

laura
Hej Laura
Om Halalkød er billigere ved jeg ikke,men jeg tror det ikke,da det er små indvandrerbutikker som sælger det.Halalkød er fra dyr som får halsen skåret over og dør langsomt.Det er en religiøs handling,den muslimske tro kræver, ellers må muslimer ikke spise kødet.At det er lovligt her i Danmark er helt ufattelig.
Jeg ved godt at jeg ikke kunne svare på dit spørgsmål og er gået lidt udenfor tråden,men når jeg ser ordet Halal stiger pulsen noget så fælt pågrund af denne dyremishandling :evil: .
Jeg ved godt at alle vores kyllinger herhjemme også bliver slagtet i Allahs navn,men de bliver idet mindste bedøvet først.Mit svar er ikke lavet for at lave en debat om racisme,det er udelukkende min mening om at behandle vores dyr ordentlig.
Med venlig hilsen
Torben
Og førhen blev alle grise stukket i halsen og blodet løb af dem, imens de døde. Det er ændret, men det er jo næsten den samme metode, der har været brugt i Danmark, som halal bruger i dag.

Sniffer  
Annonce
og det er gudskelov lavet om,men jeg tror det er mange år siden,man lod grisene ligge og forbløde.Så mange år jeg kan huske(48 år)brugte vores hjemmeslagter en boltpistol. Idag bliver de bedøvet inden de bliver snittet .De nye systemer som feks Danich Crown bruger foregår hele aflivningen, så humant det nu kan lade sig gøre.
Med venlig hilsen
Torben
Ved Halal slagtning bliver dyret også skudt, men med en svagere ladning, skuddet er ikke dræbende, men dyret er bevidstløst når man skærer halsen over.

Hilsen Aksel
Ok, laura, jeg troede ikke du mente religion, mit forsøg var bare at du skulle skrive geografi i din profil.

Havde du så skrevet eks. Ringsted havde jeg så eks. skrevet slagteriudsalget (men det ved dem i ringsted vist godt selv).

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
hej igen
som man kan læse i dette link http://www.islaminfo.dk/artikler.asp?PgID=124 er det ikke alle som bedøver dyrerne,men det er da stort fremskridt at der er nogle grupper som har åbnet øjnene.
Med venlig hilsen
Torben
Citat fra laura

Jeg mener bare, at have fået fortalt, at man kunne købe noget de kalder "halal-kød", meget billigere end "almindeligt" kød, men skulle stadig være ligeså godt.

Er der noget om snakken ?


Som andre har skrevet er Halal-kød ikke nødvendigvis billigere, men der er mange indvandrer-slagtere i hvert fald i København, der sælger kød til meget lave priser, og kødet er af åbenlyse grunde Halal-slagtet. Nogle steder er det god kvalitet, andre dårligt - det er et spørgsmål om at finde en god slagter.
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis