Den billigste opvarmning ?

Jeg har en gammel garage, som er lavet om til bryggers, men der er ingen varme derude, hvilket selvfølgelig gør, at der er ret koldt...
Jeg vil gerne have installeret den billigste opvarmningsmulighed, som ikke er fjernvarme (jeg kan nemlig ikke føre rør fra resten af huset). Jeg har overvejet en el-radiator men jeg ved ikke om det er den bedste løsning....?

Mange nytårshilsner Ebes
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En lille luftvarmepumpe?
Vil nok vælge en elradiator, evt med blæserfunktion. Så kan du stille den koldt når du ikke bruger rummet og hurtigt få varme rundt i rummet når du skal arbejde i bryggers'et.

Har selv haft et isoleret værksted/MC-garage i et gammelt vaskehus på ca 10m2 som jeg opvarmede med en elradiator med blæser.

Værkstedet var ikke specielt godt isoleret, 100mm i loftet (mod uopvarmet loftrum og 50-100mm på de 3 ydervægge. Den 4. væg var en murstensvæg til naboen's pulterum og var ikke isoleret. Eet vindue med forsatsglas af en acrylplade.

Det kostede ca. 5-600kWH om året. Normalt havde jeg 12-14C men kunne få 18C i løbet af et kvarters tid når jeg skruede op for termostaten.

mvh
Raun
hvis du har centralvarme kan du bruge en kaloriefere en man hænger op på væggen og tilslutter to rør fra din centralvarmeanlæg smile

smile keine hexerei nur behändichkeitsmile
Kender en der har installeret et oliefyr fra en bil.
Det varmer hurtigt op og bruger ikke meget fyringsolie.
installationen er rimelig simpel."skorstenen" er bare et lille rør ud gennem væggen.
De findes også i lastbiler og toge.24volt
De kan købes brugt for 2-3ooo kr vær bare opmærksom på at pumpen følger med,de fleste glemmer at afmontere den når de piller et fyr ud.

Hilsen
Steen
Hej
Har set reklame på solvarme anlæg til sommerhuse jeg tror 40 kvm.
Prisen var fra 3500. og så bruge den ingen strøm.
Har tænkt på det til min garage, når jeg får bygget ny.
:lol:

Med venlig hilsen

Søren
Undersøg mulighederne for jordvarme. Du graver en slange ned, som indeholder en særlig væske, som bliver opvarmet af jorden. En varmepumpe sørger for at varme dit bryggers op, og hvis du kobler den på resten af huset, kan du cirka halvere din varmeregning. Det er ret smart, og så er det godt for miljøet biggrin
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis