Skillervæg, hvad skal jeg gører eller ikke gører ?

Hej
Jeg søger hjælp til at lave en skillervæg, denne ville jeg lave med skelet af træ og beklædt af gips. Det er 1 rum der skal laves om til 3 rum med skillervæg og dører. Er der nogen ting jeg skal være opmærksom på, foreksempel dampspæring osv.

Mvh Jan
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Dampspærre er kun nødvendig ved konstruktioner mod det fri, eller ved indvendige konstruktioner, hvor der er stor forskel i rumtemperatur på hver side af den pågældende væg.

Så damspærre er ikke nødvendig i dit tilfælde, med mindre det falder ind under ovenstående.

Mange vælger at bruge stålskinner som skelet for gipspladerne, da disse ikke vrider, men du kan da fint bruge træ, det har jeg selv gjort. Sørg dog endelig for at få noget, der er pænt lige.

Forsøg at lave væggen sådan, at den samlede tykkelse (skelet og plader) passer med en standard dørkarm, så slipper du for at skulle fore på for at få gerictherne til at passe.

Hvis lyd er et problem, kan skillerumslægterne (træ/stål) sættes forskudt, og isolering flettes i mellem, så opnås en bedre lydisolering.

Hvis der er noget jeg har glemt, så spørg igen, ellers kan de andre sikkert suplere.

Mvh. Carsten.
.....med hensyn til lyd kan du bruge fibergips i stedet for , her vil jeg anbefale Rigidur pladen da den er meget lettere at arbejde videre på med hensyn til maling/tapet/væv/filt ,
Pladen er glattere og giver ikke de store udposninger ved skruehullerne som det mest kandte fibergipsfabrikat gør ,
Hvis pladerne er limet i samlingerne med den specielle fibergipslim er det ikke nødvendigt at armere samlingerne med malerremse / papirstrimmel som ved alm gipsplader .

god arbejdslyst

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også