Udgravning af have

Hej.

Jeg har en del jord som skal fjernes i den nærmeste fremtid, det drejer sig om vores have som er i to plan. Vi har 141 M2 have som er hævet ca. 50 cm. i forhold til resten af haven.

Jeg har overvejet at leje en container og så selv fjerne jorden, men jeg ved ikke om det bliver en for stor opgave.

Men mine spørgsmål lyder:

1. Hvordan får jeg billigst fjernet jorden hvis jeg vælger at betale mig fra det?
2. Hvad vil det koste at leje en container og efterfølgende få den tømt?

Tak for hjælpen. biggrin
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvid du fjerner mulden, kan du jo ikke plante noge :shock:

Sniffer  
Gør som følger
Lej en benzin drevet trillebøre, på larvefødder og incl en mindre skovl foran. Udgrav din have og læg bare jorden ude på vejen. Så ringer du til en vogn mand. Og siger at du har en del jord der skal fjernes. Så kommer han og skovler det op i en container. Og så kører han igen og hvis det ikke er helt væk, så kommer han bare igen. Og du betaler så kun or det antal container han har tømt.

Let og elegant.
Tja, det lyder jo meget let. biggrin

Jeg skal bare have fundet et sted at ligge jorden, for det går nok ikke at smide det på vejen.

Men jeg vil prøve at ringe til en vognmand, så må han komme med et tilbud.
Jeg mener vi gav ca. 350 + moms for at komme af med 9 m3 jord, men det var ikke "ren" jord. Der var lidt beton med....

God fornøjelse

Hejho
Citat fra hejho

Jeg mener vi gav ca. 350 + moms for at komme af med 9 m3 jord, men det var ikke "ren" jord. Der var lidt beton med....
Hejho

Var det med en vilkårlig vognmand?
Hvor i landet blev opgaven løst?

I teorien er der ikke forskel på teori og praksis, men i praksis er der...
Annonce
lige lidt facts omkring jord

141 m2 i 50 cm dybde er 70,5 m3 i fast mål, frigravet vokser det med ca. 1/3, altså til ca. 94 m3

Råjord har en vægtfyldt på ca. 1,5 - 94m3 a 1.5 tons = 141 tons

Et kærretræk (4-akslet forvogn og 2-akslet kærre) tager ca. 22 - 23 tons

Timepris på kærretræk ca. 600,- pr. time ex. moms

Afhængig af hvor langt han skal køre, er altså alene kørslen i projektet en stor post

Hertil kommer at hvis ikke vognmanden har en aftale med et tip eller en landmand, der kan tage imod jorden for en fornuftig penge - så skal det køres i depot

Ikke for at tage modet fra dig - men det med at flytte på jord er ikke "bare lige"

Med venlig hilsen

Fladder
Hej
Er der nogle som skulle have en bobcat til leje i 1. Dag i Holbæk
Jeg har noget muldjord som skal flyttes.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis