Problemer med tomgang

Hej

Jeg har en polo med en 1,3 benzinmotor fra 95 med 195000 km på tælleren. I perioder har den en ujævn tomgang, hvor motoromdrejningerne falder til 500 pr min. Det kan komme både med varm og kold motor, men er for det meste slet ikke tilstede, så kan det pludselig komme i 2 gange på en dag for så at være væk i 14 dage. Motoren er med singlepoint indsprøjtning. Haynes hjælper mig ikke på dette punkt. Tændrør, kabler, rotor og dæksel er skiftet for 20.000 siden
nogen gode forslag? Er det noget som kan skade motoren? I øvrigt virker motoren fuldstændig fint og spinder som en kat. Har i øvrigt prøvet noget rensevæske til tilsætning i benzinen fra biltema uden effekt
På forhånd tak for alle svar og i øvrigt godt nytår

mvh Anders
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra AndersKruse

Hej

Jeg har en polo med en 1,3 benzinmotor fra 95 med 195000 km på tælleren. I perioder har den en ujævn tomgang, hvor motoromdrejningerne falder til 500 pr min. Det kan komme både med varm og kold motor, men er for det meste slet ikke tilstede, så kan det pludselig komme i 2 gange på en dag for så at være væk i 14 dage. Motoren er med singlepoint indsprøjtning. Haynes hjælper mig ikke på dette punkt. Tændrør, kabler, rotor og dæksel er skiftet for 20.000 siden
nogen gode forslag? Er det noget som kan skade motoren? I øvrigt virker motoren fuldstændig fint og spinder som en kat. Har i øvrigt prøvet noget rensevæske til tilsætning i benzinen fra biltema uden effekt
På forhånd tak for alle svar og i øvrigt godt nytår

mvh Anders


prøv at tjekke dine vaccum slanger! jeg oplevede det samme på en golf 1,8 karburator og der var en lille bitte hul som periodisk ujævn motorgang.

jeg kender ikke rigtig noget til sprøjt systemer (på trods af min nuværende bil er med ) men en anden mulighed var måske din lambda sonde (hvis altså den model har sådan en)

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Hej.
En del vw audi kom med en vacumslange til bremseforstærkere af hård plast, denne vil gerne med tiden revne, en del kom også med en gummiflange mellem karburator og manifold, kontroller ved at starte motoren, og vip karburatoren fra side til side, så kan du hurtigt høre om motorgangen ændrer sig.
Mvh autoole
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis