afkortning af laminatbordplade

jeg skal have skåret af længden på en laminatbordplade, - hvordan gør jeg det uden at ødelægge laminaten ? på forhånd tak for hjælpnog godt nytår til alle.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Brug søgefunktionen, min den øverste ved at den har været her før.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hej

Uden at være ekspert, ville jeg prøve mig lidt frem. Man kan jo lave et par prøvesnit. Jeg ville bruge en alm håndrundsav og en styreskinne. Save fra bagsiden og have savens dybde indstillet på 2 mm mere end pladens tykkelse. Det tror jeg vil give et tilfredsstillende resultat. Forkanten i visse situationer kan med fordel tages forsigtigt med en håndsav.

mvh Anders
Hvis man vil undgå at laminaten flosser skal man først skære laminaten igennem med en meget skarp kniv. Det kræver lidt kræfter og flere snit, så for at få hvert snit nøjagtigt oveni det første så spænd en metallineal fast til at skære efter.
Derefter saves lige uden for snittet dvs. så savtænderne næsten rører snittet, men for alt i verden uden at røre den laminat, der er på den anden side af snittet. Skulle der være en lille afstand mellem savsnittt og knivsnittet kan det klares med noget sandpapir.
Citat fra sejr

jeg skal have skåret af længden på en laminatbordplade, - hvordan gør jeg det uden at ødelægge laminaten ? på forhånd tak for hjælpnog godt nytår til alle.


Overfladen på laminatpladen flosser, når saven slår den løs fra pladen. Spænd et brædt godt fast på laminaten, der hvor savsporet skal ligge, og indstille så saven så du saver lidt ned i brædtet. Så sørger sammenspændingen med brædtet for, at der er styr på overfladen.

En anden metode er at skære pladen groft til i overmål, fx. 5 mm, og så bagefter rette den overskydende, flossede kant til med en overfræser.

Mvh

Pil
Annonce
Citat fra AndersKruse

Hej

Uden at være ekspert, ville jeg prøve mig lidt frem. Man kan jo lave et par prøvesnit. Jeg ville bruge en alm håndrundsav og en styreskinne. Save fra bagsiden og have savens dybde indstillet på 2 mm mere end pladens tykkelse. Det tror jeg vil give et tilfredsstillende resultat. Forkanten i visse situationer kan med fordel tages forsigtigt med en håndsav.

mvh Anders


Ja, Ja, enig. !!!!

Save fra bagsiden, med en påmonteret klinge til laminat.
Det bliver godt

Hilsen Kewin

Husk:
Assumptions is the mother of all fuck ups !!!
..........du kunne også bruge en overfræser , ja du læste rigtig ,
skær fra bagsiden med en 6 mm fingerfræsejern, tag nogle mm af gangen , husk selvfølgelig at have monteret en styreskinne ,
og det ser ud som en proff,


god arbejdslyst

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis