batteri død om vinteren

hej

jeg har problemer med at midt batteri er dødt her om vinteren når jeg ikke har kørt i bilen en dag eller to...

er det noget der kan gøres noget med,, uden at jeg skal købe et helt nyt batteri

og hvorfor bliver de døde her om vinteren.. ??

på forhånd tak
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
for det første taber de en hel del af efekten når de bliver kolde og endvidre er motoren jo betydelig svære at trække rundt når den er koldt hvilket jo indebære at der er behov for mere energi end om sommeren
det med at købe et nyt batteri er jo ikke så slemt mere du kan få nogle udemærket i de verse byggemarkeder el. hos haral nyborg ved da at de har dem til 225 kr. og jeg har købt mange der og er aldrig blivet skuffet
Ps. jeg arb. der ikke men med biler

Rolf lo

Hej
Inden du springer ud i at købe nyt batteri, bør du sikre dig at det gamle er ladet helt op, kontroller om din ladespænding er oppe på 14.2 til 14,5 volt,
er den ikke det, så kontroller stelforbindelser, og om remmen er strammet ordentlig op,og om der er ordentlig forbindelse på B+ på generatoren.
Med en god generator kan din ladespænding godt ligge på 14.2 V. selv med forbrug af lys og varmeblæser.
Er din ladespænding derimod i orden, og dit kørselsmønster er mange starter, og små turer, så send dit batteri hen og få ladet helt op, og hjælper det så ikke, ja, så må du bide i det sure æble, og købe et nyt.
Mvh autoole
@Autoole, er det en service der udføres gratis i autobranchen, hvis ikke hvad koster det så, en pris af en bil lader eller prisen af et batteri eller er det meget mindre.

@anderspn, du skal nok lige angive dit batteri's alder inden du spørger om gode råd.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hej igen
hvis du finder et lille værksted vil jeg tro at de udmåler batteriet som service, eller tager måske et kvarter. de store værksteder har nok en fast pris, som nok er for dyr, men har du et multimeter kan du selv måle.
mvh autoole
Ok, det var ordet dyr jeg ledte efter, i skal ikke rode meget med mine celler før prisen på et nyt batteri er opnået. Og da der skrives herinde formoder jeg at vedkommende selv skifter det ud.

Jeg har i øvrigt heller ikke noget at udsætte på Bilka/HN/Silvan batterier. Hvis jeg har plads i batteribakken tager jeg som regel et der er nummeret større. De biler jeg har haft kører med 45 Amp. jeg sætter her et 55 Amp. så er der lidt mere at give af om vinteren.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Annonce
Jeg har på nettet set en firkantet tyk termo pose man sætter batteriet ned i ,hvor effektiv den er ved jeg ikke .
Jeg havde det samme problem år efter år. Også med ny akkumulator.
Bilen afladede når den stod stille et par dage. Og var generelt sløv i starteren.
Så hørte jeg om at der kan opstå en form for defekt i eller omkring generatoren, der får strømmen til at fordufte. Jeg fik en autoelektriker til at kigge på det, og NU er bilen som forandret: Den starter MEGET bedre, og ALTID, selv om den er frosset helt ned!
Prøv en autoelektriker!!!

klassikeren
Jeg havde det samme problem år efter år. Også med ny akkumulator.
Bilen afladede når den stod stille et par dage. Og var generelt sløv i starteren.
Så hørte jeg om at der kan opstå en form for defekt i eller omkring generatoren, der får strømmen til at fordufte. Jeg fik en autoelektriker til at kigge på det, og NU er bilen som forandret: Den starter MEGET bedre, og ALTID, selv om den er frosset helt ned!
Prøv en autoelektriker!!!

klassikeren
Det du har haf er en læk, svarende til at eks. loftlyset stod tændt, dem finder man nemmest med et amperemeter og så trækker man sikringerne een efter en (bilen skal ikke være tændt), når forbruget så falder så har man indkrædset problemet til et minimum.

Afladningen sker også ofte fordi der er gået en diode i broen i generatoren, så har man ofte en svag ladelampe inde i bilen.

Men mon ikke spørgeren har fået løst sit problem (selvfølgelig uden at skrive hvad der var galt så andre kunne få glæde af tråden, surt opstød).

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
jeg har faktisk ikke gjordt noget med det... da det af en eller anden grund ikke havde problemet mere!!! :S

men jeg kunne da endelig godt tænke mig at vide om det kan lade sig gører at få et bilbatteri på 300amp..
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis