Afløb fra vask - gennemføring i gulv

Hej

Jeg er igang med at istandsætte et lille badeværelse. Badeværelset ligger i stueetagen i en etageejendom fra 1914.

Det gamle gulv er støbt - men temmelig porøst. Derfor har jeg tænkt mig at gøre følgende:

Det gamle gulv bliver liggende og afløbene fra gulvrist og toilet beholdes. Herefter lægges et lag selvnivelerende og derefter en krydsfinérplade (18mm). Ovenpå lægges fliser.

Fra håndvasken vil jeg gerne lave et lodret afløb, som skal føres gennem gulvet og derefter føjes sammen med afløbet fra gulvristen nede i kælderen.

Fra vasken og ned til gulvet vil jeg bruge et forchromet 32 mm rør.

Og her kommer så mit spørgsmål:
Hvilke rør skal bruges, og hvordan skal de monteres?

På forhånd tak for hjælpen
tolse

Og her kommer så mit spørgsmål:
Hvordan laver man selve gennemføringen i gulvet?
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Der er flere problemer i det du skriver:

1) Da din nuværende beton er porøst risikerer du at din spartelmasse slipper igen.

2) Hvad pokker du vil med en krydsfinerplade i den konstruktion forstår jeg ikke. mon ikke det var bedre at banke ned til fast beton og så lægge et tykt lag fiberspartelmasse/specialbeton som underlag for fliserne med fald til afløb.

3) Husk at gulvafløb skal forhøjes med originale forhøjningsringe og forstærkes med vådrumsmembranen.

4) Afløbsarbejdet er omfattet af autoristionslovgivning, og skal udføres af aut. vvs-firma, da du ellers får problemer senere, om ikke andet ved salg af huset.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også