Bore rundt hul større??

Jeg skal udskifte mine halogenspots i køkkenet.
Jeg har ingen problemer med isolering ovenover- det er sænket loft.

MEN, mit problem er at hullerne nu er 64mm og de nye spots har en diameter på 73mm. Jeg har hulbor, men hvordan får jeg boret op, når jeg ikke har noget center at styre efter?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Med et gipsloft kan man sætte en tynd liste op bag gipsen med et forboret center. Listen fæstnes ved at skrue igennem gipsen 5 cm udenfor hullet. Ulempen er, at hullerne skal spartles og plettes - men kan gøres, så det ikke ses.

Alternativt forborer du hullet i et stykke træ, holder dette imod loftet på det rigtige sted og bruger hullet som styr. Har gjort det nogle gange i gipslofter, hvor det virker fint - men ikke sikker på, at man kan holde det på plade i et træloft. TEST det inden du prøver på loftet.

Mvh.

Jan R.
Hvad med en stiksav ?

v.

laura
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hejsa!!

Jeg havde også det problem!!!

Jeg brugte en lille pinolsliber, du ved en lille fil til boremaskinen!!!
Så blev problemet løst og hullerne boret.

Jeg tog et gammel gulvbrædt jeg havde liggende i ca 40cm længde og borede hullet med 73mm i diameter. Herefter tog jeg sømpistolen og hæftede dette brædt op på loftet så det pasede med hvor jeg skulle bore hul. Stifterne fangede kun med ca 2-3 mm i listeloftet, hvilket gjorde at skabelonbrædtet var nemt at flytte rundt - samt de små huller i listeloftet er stort set usynlige.

Tak for hjælpen!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også