Dæk og fælge til Iveco Daily og Sprinter - passer de sammen?

Er der nogen der ved hvad størrelse fælge der bruges til Iveco Daily? Jeg har fundet et sæt (lidt) brugte vinterhjul til en Iveco - str. 225/70/R15 (går ud fra det er C eftersom det er til varevogn)...

Jeg har en sprinter (samme dækstørrelse) og spørgsmålet er nu:

Passer de fælge sammen?

Hvad er hulafstand eller fælgtype for Iveco Daily (Sprinter: 6J x 15 H2)?

Kan der være forskel på dybden / afstand mellem anlægsflade og yderkant?

 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Jeg kan kun hjælpe dig med lidt af spørgsmålet
Det du nævner tilsidst er indpresningen. Det kan meget vel være forskelligt. Det står på de fleste fælge som ET målet. Her følger et link, så du kan se hvad de forskellige mål betyder http://www.hi-speed.dk/hjulguide.html
Om de fælge du nævner lige kan passe til din bil ved jeg ikke. Jeg tror ikke der er noget i vejen for at prøve. Centerhullet og bolthullerne skal passe fuldstændig. Du er nødt til at prøve hjulet på både for og baghjul og dreje maximalt til begge sider for at sikre at intet går imod i yderpositionerne. Er ikke dækmand og ved ikke med sikkerhed at ovennævnte er en gangbar fremgangsmåde. Har altid købt mine vinterdæk hvos Give dækcenter, der er service og kvalitet i top og prisen i bund. Lægger lige et link (har ingen aktier i firmaet) http://www.give-daek.dk/

mvh Anders
Citat fra Jens Schou

Er der nogen der ved hvad størrelse fælge der bruges til Iveco Daily? Jeg har fundet et sæt (lidt) brugte vinterhjul til en Iveco - str. 225/70/R15 (går ud fra det er C eftersom det er til varevogn)...

Jeg har en sprinter (samme dækstørrelse) og spørgsmålet er nu:

Passer de fælge sammen?

Hvad er hulafstand eller fælgtype for Iveco Daily (Sprinter: 6J x 15 H2)?

Kan der være forskel på dybden / afstand mellem anlægsflade og yderkant?


Hej Jens.

Du skal være opmærksom på at når du når ned i et 15" fælg til en daily, fåes de både som 6 huls, og 5 huls. Hvis det er 6 huls, så er hulafstanden den samme. Men!, så hører det også op her. Nu er der stor forskel fra den ene varevogn til den anden, også indbyrdes. Det jeg mener er at forskellen ligger i centerhullet, med andre ord diameteren på navet. Derfor er det som der før er blevet skrevet vigtigt at prøve sig frem, og dreje til fuldt udslag, for at være sikker på at det ikke støder på.

Men, når det nu er 15" begge to, hvorfor tager du så ikke bare og flytter dækkene fra daily fælgende til mercedes fælgende? (altså forudsat de ikke passer overens.)wink

Mvh. Bagger.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis