Hjælp til køb af TFT skærm

Via. mit arbejde skal jeg indkøbe en Samsung TFT skærm, men jeg er i tvivl om hvillken model som der skal vælges. Er der en her på "kanalen" som har et godt bud, og skal man holde sig til en 17" eller 19" ?

Jeg kunne godt tænke mig en widescreen skærm, men her rækker op til 3000 kr. nok ikke ?

Den skal kun bruges til "kontor arbejde", dvs. ha' et godt og skarpt billede.

Thomas
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa

jeg har en Samsung 172B hjemme (altså en 17 tommer skærm) og den er rigelig stor til mit behov herhjemme. Det er i øvrigt en supergod skærm. Den står skarpt på hele skærmen og rammen rundt om er ikke særlig stor. Desuden er der ingen pixelfejl.

Om det skal være 17" eller 19" afhænger lidt af hvad du laver på arbejde. Skriver du bare dokumenter og mail og lign., vil jeg sige at en 17" er rigelig. Hvis du programmerer, tegner meget eller lign. kan du ligeså godt gå efter en 19". Jeg tror ikke en bred skærm er sagen, selv om det selvfølgelig ser meget fedt ud. Jeg tror bare ikke man får vildt meget ud af det.

mvh
Jørgen
Pas på med 19 " nogle af dem kører 1600x1200 , har du passeret de 35 år kan du få problemer med at se de små bogstaver.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Hej Sputnik: En Samsung 930 BF til ca. 3.000 kr. er vel okay, den opdatere billedet på 4 ms, siger den, og hvis din pc ikke er alt for gammel, som min desværre er, burde du kunne bruge den digitale forbindelse til skærmen, størrelsen på bogstaver kan du jo selv bestemme, når du læser, ved at holde Ctrl tasten nede imens du drejer på scrollhjulet på musen, det virker i Word og til PDF dokumenter + de fleste hjemmesider (BT, Krak, Google osv, men ikke til LDS ) har du lange PDF dokumenter du skal læse, klikker du med musehjulet, så kan du selv bestemme hastigheden, som teksten skal køre ned over skærmen med mvh Benny.

Benny N.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis