kender du den vin ?

hejsa

året julegave fra firmaet er netop modtaget, og ud over en Bornholmer snaps, var der også en Italiensk rødvin imellem.

en stor 1500ml flaske i en fin æske (chefen plejer at give god vin)
men jeg har ikke rigtig kunne finde noget om vinen, eller dvs. jo det har jeg men det stod på italiensk og tjaee jag fatter ik et ord af det :wink:

vinen er en

Barbaresco Vendemmia Albreisa 2001

er der mon nogen der kender den? er den go dårlig (tag lige i betraktning at jeg ikke er vinkender tongue )

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det korte svar er: Nej

Men Barbaresco er et område i den nordlige delaf Italien. Piemonte tror jeg. Vendem(i)a betyder vist noget med høst på spansk.
Citat fra Lars ON

Det korte svar er: Nej

Men Barbaresco er et område i den nordlige delaf Italien. Piemonte tror jeg. Vendem(i)a betyder vist noget med høst på spansk.


ok tak så må jeg jo bare lade smagsløgene vurdere den tongue

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Der er stor sandsynlighed for at det er en god vin.

Barbaresco er ganske rigtigt et af de bedre vinområder i det nordlige Italien. Vendemmia Albreiso 2001 betyder at vinen er høstet på en mark ved navn Albreisa i 2001.

Men i Italien (og de fleste andre steder for den sags skyld) afhænger kvaliteten af producentens evner og kvalitetskrav, så for at afgøre om det er en god eller mindre god Barbaresco, du har fået skal vi have oplyst producentens navn. Det står et eller andet sted på flasken, men ikke nødvendigvis med stor skrift.

Torben
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis