Dynamoen lader åbenbart ikke.

Hej.

Jeg har en Honda Civic 1.4 fra cirka 1999.

Batteriet er fladt, og der kommer ingen strøm fra dynamoen. Når jeg låner en anden akkumulator starter bilen med det samme, men ligesåsnart jeg tager batteriet fra igen, ja så dør motoren. Jeg måler ingen spænding fra dynamoen.

Har haft dynamoen af bilen, og sendt den til reparation. Den kom tilbage med svaret, "den fejler ingenting", hvorefter den blev påmonteret igen.

Ringede til Honda, hvor bilen er købt, og de har ikke tid før næste år, men siger at det er et relæ der ikke virker, eller hænger. Og det skulle være et iøjnefaldende relæ, når man åbner motorhjelmen.

Jeg kan kun finde 3 relæer: 2 små sorte i plastic hvorpå der står "Heat Pump" og "Cooling Fan". Det 3. er større og i aluminium eller sådan noget, hvorpå der står "Motor Pump".

Men jeg tror bare ikke at det er nogen af de hér relæer.

Er der nogen der ved, hvad det er for et relæ de snakker om, og hvad det bruges til ???


Jeg venter og håber at I ved. :oops:


Venligst

laura
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
uups.

Jeg glemte at fortælle, at vi havde startet bilen, ved hjælp fra et andet batteri. Så sad min far inde i bilen og trykkede på speederen, mens jeg målte spændingen på batteriet. Så pludselig begyndte batteriet at få ladning altså cirka 14 Volt. Så troede vi at alt nu var i orden, lod bilen køre og gik indenfor. Kom ud igen efter en halv time, for at finde bilen død, og det samme med batteriet.

Den ladede altså kun i nogle minutter.

Hvad dælen kan det være ?

v.

laura
Hej igen. Nu har jeg kigget på bilen igen, og målt på selve dynamoen. Den lader ikke. Ergo jeg behøver tilsyneladende ikke at tænke mere på det relæ honda-folkene snakker om.

Når min far sidder i bilen, og motoren kører, og han så trykker speederen i bund, ja så begynder den pludselig at lade igen med de 14 Volt.

Når vi slukker bilen og starter den igen, så lader den ikke, men hver gang at bilen kommer op i omdrejninger, så lader den igen.

???


v.

laura
Hej

Er kun en halvstuderet hjemmefusker, men hvorfor er det ikke dit batteri det er galt med? Hvis det er seks år gammelt ligesom bilen, har det jo allerede levet ét helt batteriliv. I øvrigt ville jeg køre en tur for at lade batteriet op og ikke bare lade den stå en halv time i indkørslen i tomgang. Måske er det slet ikke meningen at den skal lade i tomgang? - blot en tanke :idea:

mvh Anders
Hej geografiløse Laura

Gå på biblioteket (et af de større) og se om de ikke har en haynes manual over bilen.

Jeg syntes nu også det lyder som laderælet. Uden strøm kan den iøvrigt ikke lade, generatoren skal have strøm for at lave strøm..... Derfor kan man ikke skubbe en bil med fladt batteri igang, som man kunne i gamle dage (den gang jeg var barn).

Som anders skriver, så holder et gammelt batteri ikke på strømmen som et nyt. Du kan købe et udemærket batteri for under 400 kr....

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis