sæde varme virker ikke

nogle gode råd til hvad man kan gøre hvis ens sædevarme i ens bil ikke virke... hvordan man måske finder ud af hvad der er galt og om det kan laves..
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej,

-Ja-
-Har lige haft problemet selv-
Tjek sikringer-Det var den billige, og den du sikkert allerede har prøvet.
Få varmelegemet udmålt for strømgennemgang. Vises her fejl, er her vel intet andet rigtigt at gøre udover at skifte alle varmetrådene.
Fås som komplet varmenet/varmelegeme.
Prisen er noget værre -ØV- Volvo/Renault tager lige 4K for sådan et sæde. cry
-Man kunne fristes til at være kold i r.....
og så bare køre videre uden "varmepude".- :lol:

Nu er din bil jo sikkert fransk, er det en japaner, kender jeg en som mener at problemet her er en umulighed.

-`Er det en japaner, må vi jo have ham på banen, med billigere løsningsmodeller.-

Mvh retro.

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Er det en peugeot - kan du regne med at sædet skal skiftes....desværre. Er den nyere, sker det måske på kulance. Vi har - i to nyere af slagsen - fået den "repareret" 2 gange, udskiftet sæder 2 gange og har nu opgivet - 2 gange.......

Mvh.

Jan R.
Jeg har ikke et råd til dig mht. udskiftning, men vil hellere give dig et tip til hvordan du undgår at ødelægge det igen, når du har fået det skiftet.

Sæt ALDRIG et knæ eller lign. i sædet når du lige skal tage noget inde i vognen og ikke gider sætte dig ordentlig ind - det er ødelæggende for varmetrådene.

Hvis du får en pris på rep. må du gerne lægge den her i tråden, da jeg har en C5 med samme problem.

Lars

-------------------------
Hej med jer,
Det er ikke nødvendig at skifte sædet, heller ikke i en pegøj,
Sædet skal ud af bilen, betrækket afmonteres og varmelegemet fornyes, eller repareres.
Når betrækket er kommet af, kan man som regel se hvor tråden er brændt over.
Brudstedet loddes, overtrækkes med en stump krympeflex, og det hele samles i modsat rækkefølge, det har vi med held gjort flere gange.
Ryg og sæde er normalt serieforbundet, derfor virker ingen af delene når tråden brænder over.
Mål med et ohmmeter over hver legeme (kan gøres i stikket) for at finde ud af hvor fejlen ligger, derved er det muligt at der kun skal afmonteres enten sæde eller ryg.

Mvh autoole
Annonce
Hej Lars
En hel del af de Franske biler har dårlige stik rundt omkring, og nogle endda meget dårlige, her tænker jeg på de såkalte "brandbiler", fejl på sædevarme samt fejl på airback kan tit findes i stikkene under stolen. Selv om de ser fine ud, kan der være svigtende forbindelse.
Rens stikkene med kontaktrens på spray, det plejer at hjælpe.
Eller endnu bedre, klip stikkene af og lod.
Det sidste er ment til ældre biler med problemet, man ville jo nok ikke klippe i en ny C5er.
Mvh autoole
tak for tippet det vil jeg prøve at gør..
har flere gange reppet på en 406 som autoole skriver, det kan man godt
Hej
Jeg har selv haft problemer med sædevarme i en Peugeot 406. Peugeot har skiftet flere gange under en udvidet sædevarmegaranti - 3 år eller 100.000. Har dog også selv betalt ca. 1000 kr. for en omskiftning. De nye der er blevet sat i er en såkaldt forbedret model, og de holdt i resten af de næsten 8 år jeg havde bilen.

Mvh.
Søren

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis