Akkumulator

Hej,
Har en Astra G, som trænger til et nyt batteri.
Jeg mener at have set at det er nærmest " livsfarligt ", selv at
skifte dette, grundet al elektronikken.
Selvfølgelig skal man være forsigtig, og ikke kortslutte noget,
men......
Gode råd modtages med TAK.

HHL.

Charlotte
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg ville da ikke betænke mig i at skifte det selv, om du eller mekanikeren piller polerne af og sætter dem på igen spiller ikke den store rolle.

MVh. Jesper
Umiddelbart er jeg enig med Jesper. Der er såmænd ikke noget svært eller farligt i operationen, men det skal dog siges, at der kan udløses meget voldsomme "kræfter", hvis man dummer sig.

Jeg ved ikke, om det gælder for Astraen, men visse biler har det ikke så godt med at få taget strømmen. Det kan påvirke elektronik med hukommelse. I visse tilfælde motorstyring, der så 0-stilles - og det er ikke sikkert, at det er godt.

Det kræver adgang til en scanner, der kan indlæse informationerne igen. Derfor er det almindeligt at sætte en svag spænding på systemet, når batteriet kobles af. Kaldes på engelsk en "memory-saver".

Jeg nævner det fordi f.eks. Haynes reparationsbøger nævner det som en vigtig ting...

Mvh
Lars

Lars K
Citat fra HHL

Hej,
Har en Astra G, som trænger til et nyt batteri.
Jeg mener at have set at det er nærmest " livsfarligt ", selv at
skifte dette, grundet al elektronikken.
Selvfølgelig skal man være forsigtig, og ikke kortslutte noget,
men......
Gode råd modtages med TAK.

HHL.


som jesper og lars skriver så er der ikke de store ben i det!
dog skal du huske at afmontere din minuspol først, derved er der en minimal chance for at du ved et uheld får kortsluttet din pluspol med en eller anden metalgenstand når du løsner den.

mht elektronikken i din dyt, bør du nok læse i din brugermanual inden du går i gang, nogle biler kan man ikke pille strømmen fra uden at skulle ha en autoriseret dimz på for at kunne starte igen :?
husk også at hvis du har en radio med keycode, at koden ved hånden, ellers er der ingen julemusik efter batteriskiftet :wink:

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis