max. afstand emhætte

Jeg ved der er min. afstand fra kogeplader til emhætte - men er der en max. afstand for at emhætten skal være så effektiv som muligt? Vores emhætte er sat op med en afstand på 90 cm - er det for meget?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej,

-Alt er relativt, det kommer vel i bund og grund an på hvilken emhætte her er tale om.-
Her findes et hav af modeller med varierende sugestyrker.
90 cm. er en behagelig højde, at have emhætten hængende i.
-Men så skal sugestyrken også være i top-
De store dyre modeller er oftest med en ekstern motor, altså en sugemotor som er monteret på loftet. -støjen er minimal-
Samtidig er det heller ikke uden betydning, hvor langt dampene skal flyttes, om aftrækket er en eller måske tre meter.
Min erfaring siger mig, at visse emhætter skal sidde som låg på gryden, mens andre sagtens kan sidde i en højde, hvor det er muligt for alle at komme til at arbejde i gryderne.
Men priserne varierer jo også fra kr. 498,- og op til i nærheden af 30 k.
Hvad er specifikatonerne fra producenten/forhandleren på din emhætte :?: Her må vel være beskrevet nogle afstandsmålmål og sugestyrker.

Mvh retro

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

så vidt jeg husker stod der i brugsanvisningen til mit gaskomfur at der skulle være 75 cm fra komfuret til emhætten. Det er en behagelig højde for mig (er 170 cm). Så med den højde skulle du være sikker på at det er ok,- da som det tidligere er skrevet, så skal gaskomfurere have større afstand

mvh jan
Hej,

Det med afstanden fra komfuret til emhætten er efter min mening ikke det vigtigste. Sørg for at købe en emhætte med en større motor som det nævnes i indlæggene.

For bedste resultat, tænd den 5 minutter før "frikadellestegningen" og sluk den 5-10 minutter efter stegning er ophørt. Ved at gøre dette, så dannes der undertryk i køkkenet. Hvis du samtidig har en ventil eller vindue åben, så suger emhætten den fugtige frikadelledunst ud af køkkenet og frisk luft suges ind af ventilen / vinduet p.g.a. undertrykket til glæde for indeklimaet :wink:

Hilsen Claus
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis