Støbt bordplade i beton

Hej

Jeg har set nogle lækre bordplader i beton, og tænkte at sådan en ville jeg også prøve at lave.

Er der nogen der har prøvet noget lignende.

Hvilke cementblanding skal man bruge?
Skal der være noget oven på på bordpladen når den støbes?
Kan der opstå problemer omkring vask og indbygget komfur med ikke-plan bordplade eller revner?

Mvh

Lars
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Roomservice har lavet sådan en. Prøv deres hjemmeside på TV2.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Du skal huske at lave jern forstærkninger omkring vasken og andre store huller. Ellers vil du nemt få revner.

Jeg vil nok anvende et "rionet" og klippe hullet ud til vask osv. i dette net og så støbe pladen helt færdigt, eller evt vil jeg vente med hullet til vandhanen, den er nok nemmere at bore efterfølgende. Men pas på ikke at skulle bore gennem forstærkningsjernene.

Lad os se nogle billeder når du er færdig.

Venligst Njord smile

MVH Njord
På Amazon.com kan du finde nedenstående bog.

Concrete Countertops: Design, Form, and Finishes for the New Kitchen and Bath
ISBN: 1561584843

Jeg har tidligere forsøgt at finde den på bibliotek.dk dog uden held.

------------------
Annette

Annette
Hej Lars

Uden at skulle gørre mig klog på betonens egenskaber, tænker jeg alligevel på et par ting.
Du bliver selvfølgelig nød til at lave en form. Bunden af den form skal være overfladen af bordpladen og for at få en glat overflade, skal træpladen du bruger være helt glat og vandfast. Derefter ved jeg at betonfolk sprayer med et eller andet for at betonen slipper lettere.
Derudover foreslår jeg, at du vibrerer betonen længe for at få luften ud af den ellers bliver der en masse små huller i overfladen og det er ikke særligt hygiejnisk.
Du kan leje sådan en vibrator.
Jeg tror jeg ville tage to stykker tykt tendastål og ligge forand og bagved i bordpladen - det vil give en god stabilitet ved vasken, måske han du støbe vasken direkte med.
Hvad betonblandingen skal være tør jeg ikke spå - men en langsomtørrende og fleksibel blanding.

Bare et par tanker.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis