lægning af marmor klinkegulv

Hej

Jeg er igang med en tilbygning hvor vi skal have lagt marmorgulv

det er Carrara-marmor klinker i faldende længder og skarp kant som også ligger i den nye opera i københavn

jeg har fået at vide at de skal lægge kant mod kant altså ingen fuge imellem, men idag kommer der så en håndværker og siger at det kan man ikke der skal være en 5mm fuge..

mit spørgsmål er.

1.) er der nogle som erfaring i at lægge sådan et gulv og så evt har en beskrivelse af hvordan man lægger det uden fuge.

2.) er der nogle som evt har et billede af sådan et gulv lagt på denne måde.

Mvh Jan Kristensen

Jan Kristensen
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det skal lægges uden fuge stiller det temmelig store krav til nøjagtigheden. Både din, og flisernes.
Er det ikke helt i vinkel og 100% lige, har du ingen steder at optage disse forskelle. Ligesom du skal være ualmindelig omhyggelig når du lægger dem. Hvis en flise lægger 1/2 mm højere end "naboen" vil det ligen et månelandskab biggrin

Det man ofte gør under sydligere himmelstrøg er, at lægge dem helt tæt uden fuge, så sliber man gulvet bagefter. Det giver den der fantastsik flotte finish, og et gulv der er helt plant. Jeg ved ikke om den metode er aktuel i dit tilfælde.
Der er et par firmaer i danmark, der er ret gode til den slags.

Jeg ville nok selv lægge dem med 2 mm fige, og så fuge med en fugemasse i samme farve som fliserne. Men det kræver stadigvæk stor omhyggelighed.
Jeg tænkte nok, at du ville stille det spørgsmål biggrin
Og jeg må indrømme at jeg havde et firma i tankerne, som jeg åbenbart ikke kan huske navnet på, eller finde på nettet. Det er også nogen år siden jeg sidst var involveret i et sådant projekt.

Jeg mener dog, at min gamle mester omtalte det her firma: http://www.dialuxgulve.dk/Produkter/produkter.html som rimelige, men det er absolut ikke noget du må komme og slå mig i hovedet med wink

Se evt. nede i bunden af linket, den fremgangsmåde jeg prøvede at beskrive før.
super tak for det

Jan Kristensen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis