Bærbar på nettet via mobiltelefonen?

Spørgsmålet er egentlig enkelt: Hvad skal jeg kigge efter, hvis jeg vil sikre mig, at en mobiltelefon kan bruges til at koble den bærbare pc på Internettet?

Jeg ved, at jeg kan købe et PC-card med GSM modem, men det kræver jo et separat SIM-kort (og er lidt dyrt), så hvis man for en overkommelig pris kan finde en telefon, der kan fungere som modem for pc'en, kunne det jo være rigtig smart! Jeg ved bare ikke, hvilken feature, telefonen skal reklamere med for at kunne det?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Modem - og modem kabel evt. GPRS.
Via modem kommer du til at betale det tidsmæssige forbrug på samme vilkår som alm tlf. samtale --- evt. et dataabonnement kan gøre det billigere -- via GPRS bliver du taxeret efter MB forbrug. Og så kører det næsten lige så langsomt som da jeg koblede op via modem 4800 på min for længst udtjente Nokia. (Nu reklamerer bl.a. Telia med 28.8 ---- min b.re r.v) Prøved forgæves med Orange --- men har ingen erfaringer med TDC --- kan være de er seriøse

Gerhard

NB agter trods alt at bruge konceptet for at få mulighed for DMI sejlervejr til båden til sommer og god tålmodighed - en Sony Ericsson K300 + datakable samt GPRS giver efter tålmodighed et resultat.

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Ja, 3G giver højere hastighed (384 kbit/s ifølge "3"), men det er desværre ikke aktuelt, da der ikke er 3G net i området - scenariet er, at min mor gerne vil kunne bruge sin bærbare til at gå på nettet, når hun er i sommerhus, hvor der hverken er fastnettelefon, kabeltv eller andre af de "naturlige" internetgenveje (og så kalder man det ferie 8) 8) ).

Jeg tror, vi skal ud i noget GPRS, da det (mig bekendt) ikke vil kræve et nyt abonnement og har en rimelig hastighed. Ifølge udbydene skulle det ligge på ca. 50 kbit (i modsætning til almindelig GSM datas 9,6 kbit), så jeg bliver da bekymret over Gerhards erfaringer sad .

Hvis telefonen bare skal have modem (og GPRS) har jeg da fået noget at gå efter - tak for hjælpen.
Mine erfaringer med mobilopkoblinger er ikke gode - hastighederne var meget dårlige - stort set ubruglige, men det kommer selvfølgelig an på hvad man skal bruge det til.

Det er efterhånden et par år siden, så det kan godt være, at det er blevet bedre. Har hun ikke en nabo eller lignende med internetadgang så der kunne sættes et WLAN op?
TDC Mobil har nogle kort fra Vodafone, både GSM og 3G. Får du et GPRS-abonnement på din almindelige mobil, tager du bare SIM-kortet fra mobilen og hakker i Vodafone-kortet i PCMCIA-porten, når du vil på nettet.

Hastigheden på GSM er ikke ophidsende, men til at leve med ved begrænsede datamængder. 3G er selvfølgelig hurtigere, men dækker ikke nær så godt som GSM.

Bruger selv et GSM-kort til demo af full-scale projektstyringsværktøj til bygge- og anlægssektoren, og for mig har det virket upåklageligt.

Med venlig hilsen
FlemmingB

Annonce
Citat fra Hans Hansen

Mine erfaringer med mobilopkoblinger er ikke gode - hastighederne var meget dårlige - stort set ubruglige, men det kommer selvfølgelig an på hvad man skal bruge det til.

Det er efterhånden et par år siden, så det kan godt være, at det er blevet bedre.


Kan du huske, om det var "High speed data"? Det skal vist primært bruges til at sende email, så det behøver jo ikke være lynhurtigt, meeen det skader jo nok ikke, hvis man også kan surfe lidt i en snæver vending smile


Har hun ikke en nabo eller lignende med internetadgang så der kunne sættes et WLAN op?


Det er et rent sommerhusområde, så jeg tvivler på, at nogen gør sig den umage/omkostning at etablere højhastighedsinternet, og selv hvis der er kender man jo typisk kun de nærmeste naboer godt nok til at ville bede dem dele net (i bedste fald).
Jeg tror ikke, at det var high-speed, men opkald til en alm. modempulje.

Når jeg i dag en sjælden gang connecter via min pda (tdc-data abb.) bliver jeg rimeligt irriteret over hastigheden, men det kan selvfølgelig bruges til mails og mindre surf.

Den med naboen var selvfølgelig kun hvis man havde et godt forhold til den nærmeste....
Jeg har selv makket lidt med at kører Gprs når jeg er ude at sejle. Det virker faktisk udemærket hvis det ikke er de store datamængder det drejer sig om.

Den eneste negative ting der er, at det er rimeligt dyrt. Mener det koster 25 kroner per megabyte man henter. Dertil skal man så ligge et gprs abn.
Men hvis det er til firma brug kan man få det noget billige hvis man er TDC erhvervskunde Ca. 5 kroner per megabyte.

Lim og dykker - så går det aldrig i stykker.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis