Tapet af gipsplader.

Hejsa.
Jeg vil gerne fjerne skumtapetet i vores stue og erstatte det med glasvæv.
Det sidder på gipsplader.
Er der en snedig måde at fjerne tapetet uden at alt papiret på gipspladen kommer med af?

Hilsen
Steen
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
.......der er en måde , men ikke en genvej , fjern det yderste lag skumtapet, hvis det inderste lag sidder godt fast kan du grunde med Beckers Scotte grunder beregnet til formålet , 2 gange med et døgns mellemrum , så kan du spartle og slibe og opsætte væv som sædvanlig

god arbejdslyst

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Hej g.lykke.
Tak for dit svar.
Det vil jeg forsøge.
De fleste af dem jeg kender har sagt at jeg ligesågodt kan opsætte nye gipsplader med det samme.

Hilsen
Steen
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej

Alt efter hvordan du gør din egen timeløn op, så var det måske også bedre?

smag og behag :-)

----------------------------
Hvis det ikke kan ryges, så er det ukrudt.
Hej,

Jeg har et lignende problem i mine stuer, hvor der er savsmuldstapet på gipsvægge.

Det er bare ikke helt let at skifte gipspladerne, da det er typen, som har fast isolering bag http://danogips.dk/inderv_3/9_62_varmvaeg_nf.htm .

At klaske et lag gips mere på er problematisk, da varmerørene gennem loftet ligger så tæt ind mod væggen, at der ikke er plads til de ekstra 13 mm.

Har nogen en god ide, udover som nævnt at forsøge at dampe/væde tapetet af, eller slibe savsmuldet af og fuldspartle?

Mvh

Pil
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også