Gode ideer søges.

Vi har netop købt et ældre hus fra 40'erne, som vi skal igang med at istandsætte.
I denne forbindelse får vi helt sikkert brug for alle jer gør-det-selv eksperter, som ofte har nogle fantastiske svar parat.

Vores søn skal bo i kælderen - et dejligt stort lyst værelse, trods det er i kælderen - problemet er bare, at der er nogle rædselsfulde grimme rør, som jeg mangler nogle ideer til at dække.
Er der mon nogle i dette forum der har en god ide :?:

smile smile Mange hilsner Karin33 smile smile

MULLE.....
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ja, nu er det svært med gode idéer, hvis vi ikke ved hvordan de sidder de rør....måske kan du sætte et foto på?

Men en ting jeg er tilhænger af: Hvis man ikke kan skjule det, så fremhæv det. Mal dem f.eks. i en kontrast-farve.

----------------------------
Hvis det ikke kan ryges, så er det ukrudt.
Hej,

-Har du ikke et kamera, kan du måske beskrive hvordan rørene er placeret- og hvad lofterne og væggene er lavet af - og ikke mindst - om du er forsikret imod skader på skjulte rør.
LDSére er fyldte med gode ideer, men skal først lige vide hvad ideerne skal skrues fast i. :wink:

Mvh retro

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Det der med billeder - det kan jeg simpelthen ikke finde ud af :oops:

Desuden overtager vi først huset i næste uge og har dermed ingen ingen adgang til huset før.
Så vidt jeg husker, sidder der 3 stk rør ovenover hinanden - i næsten lofthøjde - bortset fra ca 10 cm.
Rørene har en diameter på ca 6-7-cm vil jeg tro - og sidder et par cm forskudt.
Væggene er murede og planen er, at der skal glasvæv på.
Håber disse oplysninger hjælper lidt :wink:

smile smile smile mange hilsner Karin33 smile smile smile

MULLE.....
Under renovering og fjernelse af pudslofter i min kælder (hang og dinglede), lagde jeg mine 3/4 " rør op imellem strøerne som er 15 cm. høje. Jeg lavede et hul så der kunne komme et rør i rør igennem strøerne (34 mm.) Det er så lavet i pex rør. De virker, det er skjult, men det kræver et nyt loft. Og da loftet så alligevel var væk, så blev der "lige" monteret gulvarme nedefra, til stueetagen. Jeg tror ikke det betyder noget for styrken af strøen da det er lavet ude i kanten mod muren den ligger på.

Kælderen blev 5 cm. højere uden pudslofter.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
hej PeterR

Du skriver at der er menteret gulvarme op under stuegulvet, Vil du ikke beskrive hvordan det er blevet gjort?
Jeg på tænker nemlig det samme, Har en 1,5M høj krybekælder under stue/køkken. der vil jeg meget gerne have gulvarme

H Tom
Hvis dit temperament er iltert så hold dig fra denne operation, ellers overlever projektet ikke og med en krybekælder bliver operationen kun værre :

1) Købt et trådløst shuntsystem hos vvs-grossisten.dk
2) Jeg har 80 cm. imellem strøer. Der blev boret 34 mm. huller i strøerne.
3) Pex slange blev trukket frem og tilbage 3 gange imellem hver strø. Varmeplader monteres efterhånden. Varmepladerne hæftes fast med de mindste spån/torx skruer (3,5 mm) man kan få op i bunden af de gamle gulvbrædder.

Hvis gulv brædderene en dag skal skiftes så skal de nok slippe det bløde alu som varmepladerne består af så det hele kan genbruges.

Under varmepladerene monteres der 100 mm. isolering. Jeg bruger min kælder så det var mest for at varmen ikke skulle ledes nedad samt lyddæmpning.

Jeg har kun analoge billeder så jeg kan ikke vise dig værket, men det blev flot og det virker.

Det svære i operationen er det at pex rørene ikke må sno, for så klemmer de sammen og så kommer der aldrig noget vand igennem. Det er noget stift l*rt at arbejde med.

Jeg trak alle de meter ud jeg skulle bruge og lod slangen løbe helt ned igennem haven ca. 40 meter så den ikke var snoet på nogen måde, og trak så frem af stykket efterhånden som det skulle bruges imellem strøerne.

Lidt atypisk måde at lave det på, men jeg får aldrig et så flot gulv som det 90 år gamle plankegulv huset er født med.

Hvis du har spørgsmål så bare skriv løs.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis