Manglende mærkning i LIDL

Er jeg den eneste her i Danmark der synes det er en smugle ”træls” på godt jysk
At mærkning på Dansk er en stor mangel vare på mange af de produkter de sælger i LIDL
Ved godt at jeg jo bare kan handle et andet sted. Men mange af varerne er jo billige. :shock:

Mange jule hilsner fra
www.hindbersnitten.dk

Hjælp til at bage, eller mangler du en opskrift. Så prøv www.hindbersnitten.dk
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
På det lille ovale mærke kan du se vilke land varen kommer fra. F.eks dk for danmark og P for Polen.

Jeg køber generel ikke varer der bliver produceret i udlandet, hvis det kan udgås. og visse produkter køber jeg økologisk.

Spanske frugter er f.eks sprøjte rigtig meget og appelsiner/mandariner kun økologisk.

Jeg er ikke meget for at tilbyde min krop varer der ikke er af god kvalitet.

Billig fødevarer kan være lig med billigere og farligere sprøjtemidler, billigere arbejdskraft., billig og ikke dyrevenligt transport, billig opstaldning, bur høns dyr, ja noget gør det jo, men meget tyder på at jo billigere varerne er jo mere tjener de enkelte på det..... er det fordi det er rigtig billig at producere-?

Men jeg synes ikke bare man skal æde for at få noget mad, måske også derfor at overvægt er et problem.

Hvorfor er man så fikseret på penge. Nogle bruger deres dyre fritid på at hente varer i Tyskland tit. Hvor er det dog inspirerende. for at bruge benzin og for at spare lidt-mange penge på påduttede varer.

Lidt venligt stof til eftertanke, for dette er jo kun lille mig sin mening.

biggrin

Med venlig hilsen

Søren
Citat fra Anjins-Honey

Jeg køber generel ikke varer der bliver produceret i udlandet, hvis det kan udgås. og visse produkter køber jeg økologisk.


Det er da rigtigt, at udenlandske fødevarer kan være af dårligere kvalitet end danske, men det kan også være den anden vej rundt, og jeg tror ikke på, at danske fødevarer generelt er bedre end alle andre.
Jeg har endnu ikke været i en LIDL butik, og med de beskrivelser, jeg har hørt, varer det nok længe før jeg kommer der.

Naturligvis skal man ikke regne med at varer er bedre bare fordi de er produceret i Danmark, men for en række fødevarer er der måske noget om snakken! Husk på at de fleste fødevarer ikke holder sig friske ret længe, med mindre de er behandlet på en eller anden måde. Bare nogle få dages transport kan gøre en forskel.

Personligt synes jeg også der er lidt principielt i dette! Jeg ville aldrig købe tysk mælk blot for at spare en krone og det samme gør sig gældende med frugt og grønt. Dels er det p.g.a. at jeg får friskere varer og dels er det mit lille personlige landbrugsstøtteprojekt. (Ja, jeg er godt klar over at jeg ikke kan få danske appelsiner og mange andre ting, her må jeg ty til udenlandske varer - og jeg må undvære jordbær fra august til slutningen af juni)


Torben
Tja, så længe den tyske mælk smager lige så godt som den danske har jeg det fint med at spare en krone - og der er såmænd nok ikke meget længere transport end for den økologiske Arla-mælk fra sønderjylland (vi køber begge dele - økologsik skummetælk og billig tysk letmælk).

M.h.t. landbrugsstøtte er det jo en smagssag, men jeg foretrækker at overlade landbrugsstøtte til EU (som i øvrigt burde afskaffe den smile ), så jeg vil hellere tænke globalt og støtte gode produkter, uanset hvor de kommer fra! Hvis jeg fx skal have en god spegepølse bliver den stensikkert ikke dansk. Og hvis jeg skal have godt smør er det enten ISOs økologiske (fra Øllingegård) eller Føtex's ruller (der vist er tyske) - ikke Arlas hærdede fløde.
men for nu at vende tilbage til det første indlæg: Gu' må det da være træls (indfødte kjøwenhavnere er også begyndt at bruge udtrykket - til stor glæde for os andre). Men det kan da ikke være lovligt? Ligeså lidt som det er lovligt at sælge produkter til os almindelige forbrugere, med en medfølgende instruktionsbog på udenlandsk.

Men så igen....at dømme efter andre verserende historier om Liedl, så er de sikkert ligeglade.

----------------------------
Hvis det ikke kan ryges, så er det ukrudt.
Annonce
Anjins-Honey....
Man er måske fikseret på penge, fordi man ikke har nogle..
Du har ikke tilfældigvis hørt, at der bliver flere og flere fattige her i landet???

Sniffer  
Hvad er egentligt problemet?

Der er vist ikke mange her i landet mellem 16 og 80, der ikke fuldt ud kan forstå enten den tyske eller den danske tekst (bortset fra en gruppe, der heller ikke kan dansk).

For øvrigt er mange varer forsynet med 8-10 forskellige sprog.

I øvrigt ser jeg Lidl som en god fornyer af sortimentet, idet de har en del varer, som man tidligere skulle til Tyskland for at købe.
Nu er jeg ikke supermand i værken engelsk eller tysk.
Det kan jeg jo så bare være ked af. Jeg ved godt at det så kan være min egen skyld. :?
Penge har jeg ikke så mange af da de fleste går til dagpleje og bler.
det er også min egen skyld da jeg selv har været med til at lave ham. tongue
så det er meget begrænset hvad vi får af økologiske mad.
Så der for handler jeg hvor jeg får mest for pengne.
Jeg ved også godt at vi kunne få mere hjælp da min kærste er på kontant hjælp.
men jeg sætter en ære i at klar mig selv. :wink:

Dog sætter jeg ikke mine tænder i hvad som helst. biggrin

Hjælp til at bage, eller mangler du en opskrift. Så prøv www.hindbersnitten.dk
Hej

Til Sniffer. Du må ikke tro at jeg er blandt dem der har penge.
Men jeg dropper gerne noget andet, for jeg vil da selv bestemme hvad jeg vil spise......og her er der også en del diktatur fra de store kæder, de bestemmer jo hvad der skal spises, for de varer de tager de ind på hylderne
og de varer bliver der fukoseret på og lavet tilbud på er de varer der skuffer i kassen. Mange andre varer bliver holdt ude.
Og tro mig, de bruger ikke annonce kroner på de varer de tjener mindst på.
Og så findes der ikke nogle i EU som er mere fanatiske med at købe deres egen varer en tyskerne. Hvorfor mon de kalder os de dummen dänen.

biggrin

Med venlig hilsen

Søren
Altså - en fattig dansker har IKKE noget at vælge fra. Det er for længst gjort.
Kalder tyskerne os sådan?? Nå - pyt - de har nok jord i hovederne..GG
Det stammer vist fra krigens tid og var gældende for de "øverste lag"
Vist ikke menigmand, som vi her taler om.

Sniffer  
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis