Garageåbner


En venlig hilsen Klaus

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ved at min bror bruger denne type....
og det virker fint...
Du skal bare være opmærksom på om den har trækkræft nok til at åbne din port....

Hjælp til at bage, eller mangler du en opskrift. Så prøv www.hindbersnitten.dk
du skal måle hvor meget du skal trække for at løfte porten op (kaldes det ikke et newton meter, den man måler med?). Om porten vejer 20 eller 50 kg er ligegyldig, det der er vigtig er hvor mange kræfter der skal bruges. 60 kg bude være nok til alm. træ og stålporte på 2x2,5m.

Portåbnere kan købes meget billigere i byggemarkeder i Tyskland.
Min Crawfort portåbner til stålport 2x2,5m er 7 år gammel og virker stadig upåklageligt - er købt i Bahr, Flensborg.
Hvis det er en vippeport med fjedre kan det være nødvendigt at slække fjedrene - ellers belastes åbneren på det sidste stykke, hvor fjedrene "skubber på". Jeg har installeret en (også fra HN) for min mormor, og jeg mener, vi afmonterede den ene fjeder helt. Det betyder så, at porten bliver tungere at trække op i starten.
Det lyder da som det jeg skal have så.. Tak for de gode råd .. Er der nogle der ved hvad en garageåbner hedder på tysk ?

Hilsen klaus

En venlig hilsen Klaus

Annonce
Garagentor Antrieb. Max Bahr har indtil jul en Hörmann portåbner til 159 € = 1200 (de påstår den normalt koster 1500 i Tyskland), men det er også en luksusmodel ift den HN har.
Se aktuel tilbud på www.maxbahr.de og hvor du kan finde byggemarkedet (ikke langt fra Fördepark centeret). De tager mod Visa og Mastercard.
Jeg har selv gode erfaringer med at handle i de tyske byggemarkeder, men jeg har også kun 50 min. derned og kommer der rimeligt tit, så hvis jeg skal reklamere over noget er det ikke så slemt, der er værre hvis man kommer langt væk fra.
Jeg har selv monteret nøglelås til porten, det er rart at man ikke skal have fjernbetjeningen med hver gang (man kunne have 2 og så montere den i nærheden af garagen (indendørs). Husk at tjekke hvor mange senderere der er med (oftest kun 1 i de billige). Nogle sendere er store og klodsede, andre kan sidde i nøgleringen hvor man har bilnøglen.
Jeg har den portåbner du henviser til.

Jeg kan ikke anbefale den! den har kædetræk og kæden "slår" imod skinnen når den bliver belastet hvilket giver en masse larm. Også er den langsom, den lyder som om den er ved at blive kvalt når den skal køre den opdad. Og porten er ellers i perfekt balance, kan åbnes med en finger.

Jeg overvejer kraftigt at sælge min og købe en der er lidt finere.
Hej KPN!

For at være sikker - du mener den fra HN og ikke den Hörmann portåbner jeg nævnte?

Erik
Ja det er den fra HN...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis