Bilstereo i Skoda Octavia

Hejsa

Jeg har lige skiftet min Octavia 1.9TDI fra 1999 ud med en Octavia TDI 1.9 Ambiente fra 2002. Jeg har en JVC bilradio som jeg var superglad for i den gamle bil. Den flyttede jeg over i den nye bil.

Men nu kommer problemet så. Hver gang bilen slukkes så glemmer radioen alle indstillinger. Og hver gang jeg starter så begynder radioen at spille selvom den var slukket da bilen blev stoppet.

Radioen passer med de standard stik bilen er født med og mit spørgsmål er nu, kan der gøres noget ved det ?
Er det en ny radio der skal til, eller er der ændret noget i tændings systemet på de nyere biler som giver dette problem uanset radio ?

Hilsen
Bjarne
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror at broblemet er at når du slukker for din bil. så bliver alt strøm afbrudt til din radio. Den kan sikkert ikke spille hvis din bil ikke står til tænding.
Det kan være derfor at din radio glæmmer de indstillinger du har lavet.
Måske det ville hjælpe hvi du trak en ledning fra + på dit batteri på bilen.
husk at sætte en sikring så tæt på batteriet som mugligt hvis du prøver den løsning. smile

Hjælp til at bage, eller mangler du en opskrift. Så prøv www.hindbersnitten.dk
Ja det ved jeg ikke noget o.

Jeg ved bare at man i dagens morderne biler skal passe lidt på med at rode for meget med strømmen.
Så man lige pludselig har strøm i ledninger der ikke skal være strøm i

Hjælp til at bage, eller mangler du en opskrift. Så prøv www.hindbersnitten.dk
Hej

Køb et multimeter til 100 kr. Slå op i radioens manual og se hvilket ben i isostikket der skal have permanent spænding (plus), mål så efter i isostikket hvor den permanente plus er og byt herefter om så tingene passer. Hvis du ikke kan finde permanent plus i stikket kan du bare, som det beskrives, trække en ledning fra batteriet gennem en sikring til radioen. Så skulle det problem være løst.

mvh Anders
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis