Montering af korresponderende afbryder med glimlampe

Hjaeaeaelp! :idea:

Jeg har forsoegt at skifte en almindelig korresponderende afbryder med een med glimlampe. Det maa man vel godt selv ikke?

Den gamle afbryder havde een sort og tre roede ledninger, alle 4 isat tilslutningsklemmerne oeverst paa kontakten.

Hvordan tilslutter jeg dem afbryderen med glimlampe uden at udelaegge noget? Jeg kan godt faa selve afbryderen til at virke, men lyset virker ikke.

Jeg har 8 tilslutningsklemmer paa min nye afbryder, under kontakten en roed og en sort (med to tilslutningsklemmer hver) og to hvide under lampen (med ditto).

De oevrige beboere i min opgang er efterhaanden utaalmodige... :evil:

TAK
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ikke en korr.afb. du har det er en 1pol/m.glimlampe.
da det lyder som noget trappelys sidder der en trappeautomat et sted.
Du kan prøve at montre den som følgende de 2 ledninger der sad i den ene side montres i bunden og de 2 andre i toppen. så skal du lave en "lus" mellem højre side og venstre side både i toppen og i bunden. og hvis det ikke virker ring til en elektriker...
Citat fra Tp

Det er ikke en korr.afb. du har det er en 1pol/m.glimlampe.
da det lyder som noget trappelys sidder der en trappeautomat et sted.
Du kan prøve at montre den som følgende de 2 ledninger der sad i den ene side montres i bunden og de 2 andre i toppen. så skal du lave en "lus" mellem højre side og venstre side både i toppen og i bunden. og hvis det ikke virker ring til en elektriker...

De 2 x 2 ledninger i toppen og bunden, skal de sidde ud for kontakten eller ud for glimlampen, eller i midten?

Hvad er en lus?

Tak for hjaelpen, det er ikke nemt at hjemmelave elektricitet! :shock:
Citat fra minihans

Hvad er en lus?

Tak for hjaelpen, det er ikke nemt at hjemmelave elektricitet! :shock:

Næh, og det er jo nok en af grundene til, at man i mange år intet måtte selv :wink:
En lus er en lille stump ledning mellem to kontaktpunkter

Torben
Annonce
det gamle tryk du prøver at skifte er det en trykkontakt (med fjeder i)?

hvis det er det så de ledninger der sad i den ene side på det gamle tryk,de skal sidde i toppen, og den der sad i den anden side i bunden
med hensyn til hvor ledningerne skal sidde så i toppen i 1 i afb.siden og 1 i lampesiden. og en "lus" mellem de 2 og de samme i bunden
Tak for al jeres hjaelp, nu virker det!!!! biggrin

Det er bare fedt naar noget der har drillet falder paa plads!

Endnu engang tak for hjaelpen!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis